Schuldbekentenis

rudi1957
Topic Starter

Schuldbekentenis

#1 , 16 aug 2011 00:35

Ik heb al jaren een knipperlichtrelatie met mijn vrouw. Ze heeft mij al enkele malen verlaten om telkens terug te keren. Verleden jaar heb ik haar gevraagd om het huis te verlaten en heb ik een echtscheidingsprocedure opgestart waarbij ze helemaal niets zou krijgen vermits wij getrouwd zijn met volledige scheiding van goederen. Pech voor haar want ze heeft altijd al haar geld verkwist en bezit zo goed als niets. Uiteindelijk hebben we ons weer maar eens verzoend en heb ik de scheiding gestopt. Toen heeft ze mij voor een ultimatum geplaatst om een schuldbekentenis te tekenen. Ik heb dus een papier getekend waarbij ik beloof 50.000 euro aan haar te betalen indien ik zelf het initiatief neem om de scheiding aan te vragen. Nu het weer wat minder gaat tussen ons zou ik dit graag herroepen. Is dit mogelijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje

#2 , 16 aug 2011 16:24

Als u zoiets tekent, waarom wil u het dan achteraf ongedaan maken ?

lucgescheiden

#3 , 21 aug 2011 14:40

Hoe werd dit beschreven?
Wanneer zij ergens anders gaat wonen, neemt u dan het initiatief om de scheiding aan te vragen?
Mijn inziens is huwelijkstrouw wettelijk niet af te dwingen, het zou aldus om een onwettige schuldbekentenis gaan?
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”