Hoi,
Mijn (toekomstige) schoonmoeder heeft een huis met 3 verdiepingen , die alle 3 een eigen Busnummer hebben.
Zij woont op 1e( keuken , living, bibkamer, slaapkamer van haar) en 2e ( de kinderen hun slaapkamer ).
De gelijkvloerse verdieping staat vrij en ik wil daar inwonen MAAR hoef geen huur te betalen ... Moet zij dit aangeven bij haar belastingen ( in feite betaal ik ENKEL kosten zoals elektrik en water , ... ). Heeft dit maw nadelige effect op haar weduwepensioen/kindergeld/ belastingen?
Zij krijgt momenteel een weduwepensioen aangezien haar man 7 jaar geleden gestorven is en ook nog dubbel kindergeld ( 3 kinderen ).
En wat als ik me gwn inschrijf op haar adres ( dus 1e verdiep , woon dan zogezegd bij haar in en slaap in haar dochter haar kamer ) en gebruik maak van gelijkvloerse ( waar zij dan alle onkosten op haar naam heeft staan )?
Is een beetje een ingewikkelde situatie , waar ik in 1e plaat haar niet in de problemen/kosten wil injagen. Ik werk momenteel zelf en neem haar dochter niet ten laste aangezien haar ma al haar kosten betaald...
Alvast bedankt voor de hulp! Ik ga dit maandag navragen bij de belastingen maar wou het hier ook proberen...