Domicilie bij iemand zetten.

Christ
Topic Starter

Domicilie bij iemand zetten.

#1 , 12 sep 2011 15:35

Hallo,

Ben net geregistreerd op dit forum wegens een nogal dringende vraag.

Wat zijn de gevolgen als iemand (stel : mijn vader) zijn vriendin op zijn adres laat domicilieren?

Situatie vader : gepensioneerd.

Zij : zonder werk, zonder inkomen, gescheiden...

Hopelijk kan er iemand mij helpen.

Alvast dank.

Gr,
Christ

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2011 17:19

Ik heb daar al ergens al uitvoerig op geantwoord ...
maar
- eens ingeschreven kan je die persoon enkel nog met een vonnis (vrederechter) buitenkrijgen.
- alle goederen die daar staan worden geacht van beiden te zijn.
- deurwaarder kan alles wat binnen staat beschouwen als eigendom van een van de partijen. U zal dan via een revindicatieprocedure bij de beslagrechter om uw goederen met bewijs vrij te krijgen.
- politie kan ten laste van een van de partijen huiszoeking komen doen en alles met beslagleggen in het ganse huis.
- bij het samenwonen blijft tussen samenwonenden wel diefstal mogelijk er is geen grond van verschoning.
- er ontstaat een mogelijkheid van vruchtgebruik ten aanzien van de samenwonende partner niet-eigenaar (wettig samenwonen) dus de kinderen kunnen betrokkene er NIET uitzetten ..... tevens zijn de inkomsten bij verhuur voor de vruchtgebruiker. De kosten zijn voor de naakte eigenaar(s)

zie ook naakte eigenaar (Wanton) heeft daar ook al geantwoord :D

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”