in hoeverre ben ik verantwoordelijk voor mijn zoon?

mailman
Topic Starter

in hoeverre ben ik verantwoordelijk voor mijn zoon?

#1 , 06 dec 2011 16:03

beste,
mijn zoon is 20 jaar en huurt 'n appartement waar ik (jammergenoeg) ook borg voor heb getekend. hij heeft al in de gevangenis gezeten en was onder voorwaarden vrij. hij heeft massa's schulden: boetes, onbetaalde facturen van electriciteit en water en niet-betaalde huur.
omdat ik en mijn partner dit niet meer zagen zitten om borg te zijn voor de huur van het appartement hebben we het contract opgezegd en moest hij dus eind januari uit het appartement en ging hij zijn eigen boontjes moeten doppen....
daarna heeft hij opnieuw 'n strafrechterlijk feit gepleegd en was de politie naar hem op zoek.
nu heeft hij het vliegtuig genomen naar z'n geboorteland waar hij weg is van al z'n slechte vrienden hier in belgië en zal hij niet meer terugkeren...
nu moeten ik en mijn partner het appartement nog leegmaken en de papieren in orde maken.

in hoeverre ben ik verantwoordelijk voor die boetes, onbetaalde facturen van water en electriciteit, en niet-betaalde huur?
ben ik zoals ik denk, alleen verantwoordelijk voor de niet-betaalde huur?
alle informatie is zeer welkom...
merci

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 06 dec 2011 16:07

Heeft u enkel borg getekend voor de huur? Dan lijkt het mij dat u enkel daarvoor kan aangesproken worden, tenzij hij bij u gedomicilieerd is, dan kan men voor alle schulden bij u terecht.

mailman
Topic Starter

#3 , 06 dec 2011 16:10

is inderdaad enkel borg voor de huur

Reclame

mailman
Topic Starter

#4 , 06 dec 2011 16:11

kan het verhuringsbureau mij verplichten om de electriciteit, gas en water te betalen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 dec 2011 16:15

Niet als deze kontrakten rechtstreeks tussen huurder en de maatschappij waren.
Ze kunnen ze wel vorderen als ze lopen via het verhuurbureau, en de meters dus op hun naam stonden.

Turaki

#6 , 06 dec 2011 16:18

kan het verhuringsbureau mij verplichten om de electriciteit, gas en water te betalen?
Hangt ervan af. Indien uw zoon zelf een contract had met de leveranciers, heeft het verhuringsburo hier niets mee te maken. Dit is dan niet uw probleem.
Werd dit echter aan de eigenaar betaald (via verhuringsburo waarschijnlijk), dan wel. Dit zal dan ook zo in het contract staan.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”