Beste,
Toen mijn partner en ik uiteen gingen zijn we overeengekomen dat onze 2 minderjarige kinderen hun hoofdverblijfplaats bij mij, de moeder, hebben. Ze verblijven hoofdzakelijk bij mij met bezoekrecht voor de vader. De kinderen zijn bij mij ten laste. Dit is vastgelegd bij de jeugdrechtbank.
Voorstel van mijn partner die een nieuwe relatie heeft waar ook 2 kinderen zijn:wanneer onze kinderen bij hem ingeschreven worden, dus alle 4 de kinderen op hetzelfde adres, kan er voor een feitelijk gezin van 4 kinderen een hoger bedrag aan kindergeld verkregen worden.
Ik zou dan maandelijks een bedrag doorgestort krijgen dat ruim €100 meer is dan wat ik nu ontvang aan kindergeld.
Vraag: doe ik hier wel voordeel bij? Zijn de kinderen dan nog bij mij ten laste? Dit heeft invloed op mijn loon. Ik betaal mijn eigen woning af, de onroerende voorheffing wordt berekend op 2 kinderen ten laste. Geldt dit nog als ze bij hun vader op hetzelfde adres ingeschreven staan?
Moet ik er maar van uit gaan dat ik effectief maandelijks de helft van het bedrag van het kindergeld ga doorgestort krijgen?
Om kort te zijn, doe ik hier wel voordeel bij of is het voornamelijk de tegenpartij die hier voordeel uit haalt?
Mvg, Elsy