Ik ben woonachting en ingeschreven op mijn eigendom in een recreatiegebied. Daar heeft de gemeente een gedoogbeleid ingevoerd voor permanent verblijf voor alle mensen ingeschreven voor 2010.
Hetgeen ik totaal niet wist is dat er zelfs niemand op datzelfde adres wordt ingeschreven, zoals een bejaarde moeder, je kinderen, je kleinkinderen, je partner.... enfin, niemand.
Maar ik dacht dat ze uitzonderingen maakte zolang de hoofdbewoner er woont. Dus in november gingen mijn vriend en ik naar 't gemeentehuis om zijn domicilie aan te vragen. Zonder zijn identiteit te vragen kreeg hij een briefje te ondertekenen dat hij een boete van 5000 euro zou betalen per overtreding. Anders geen inschrijving. Uiteraard hebben we dat niet gedaan.
En hij heeft zich laten inschrijven bij mijn zus.
Vorig weekend kreeg ik nochtans bezoek van de wijkagent die de opdracht gekregen heeft om een onderzoek op te starten naar een permanente woonst. (???) Hij wist ook niet waarom want die vrijstelling enz.... Een consultatie bij de burgemeester bevestigde mij dat ik geen schrik moest hebben, dat ze mij volledig gerust gaan laten.
Maaaarrrrrrr.....
Er is een "vermoeden" van permanente bewoning op mijn adres, de naam kennen ze nog niet.
Dus komen ze regelmatig langs, controle van post, controle van auto's die geparkeerd staan.
Enfin, die naam zullen ze rap genoeg hebben.
Als die diensten beslissen dat hij daar permanent verblijft, gaan ze hem ambtshalve inschrijven.
Om hem daarna die boete op te leggen ??? Om hem daarna terug uit te schrijven ???
Met andere woorden mag hij niet op regelmatige basis bij mij verblijven ???
Want anders wordt dit toch een vicieuze cirkel ?
Alvast veel dank voor een antwoord.
Groeten.