kleinkind uit huis van grootvader zetten

pedro36
Topic Starter

kleinkind uit huis van grootvader zetten

#1 , 29 jan 2012 14:03

Hoi allemmaal.

Ik zit met een nogal vervelend probleem.

Zo'n 2 tal jaar terug heeft de kleindochter van mijn vader (86j) intrek genomen bij hem thuis. Op zich hadden wij daar totaal geen problemen mee, ze heeft er ook haar domicilie gezet. Maar de laatste maanden maakt ze het er toch wel zodanig bont , dat mijn vader niet meer weet hoe of wat, lijd hier zwaar onder, en wij willen proberen om haar het huis uit te zetten.
Ze brengt iedereen mee naar huis, wil zich totaal niet aan de afspraken houden, ze doet maar , alsof er niets aan de hand is.
(mijn vader wil ook dat ze vertrekt , maar is veel te braaf, durft het haar niet te zeggen, en uit eigen wil zal ze zeker niet vertrekken)
Mijn moeder is 3 j. terug gestorven, dus heeft mijn vader het vruchtgebruik van huis , en ben ik , samen met mijn 3 broers en 1 zus in feite de blote eigenaar van het huis.
De reden waarom ik hier schrijf is om te weten te komen wat wettelijk mogelijk is, of als het een rol kan spelen, dat wij blote eigenaars zijn van het huis. Moeten er bezwarende redenen zijn om iemand te kunnen buiten zetten, of kan met een vrederechter al iets bekomen worden?

Groetjes.

Pedro

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 jan 2012 15:08

Aangezien uw vader het volledige vruchtgebruik van het pand heeft zal het hij zijn die een beslissing dient te nemen. Hij haar eerst dienen te verzoeken uit eigen wil het pand te verlaten (aangetekend bij voorkeur). Indien dat niet werkt zal hij via een verzoekschrift aan het lokale vredegerecht het verbreken van de ter bede stelling dienen te bekomen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”