Nu mag ik van hen ook niet met de auto van mijn oma rijden, ondanks dat ik wel van mijn oma mag. Hier zijn in het verleden flinke ruzies over geweest (tussen mijn ouders en mezelf). Mijn ouders hebben mijn oma zelfs gedwongen om te weigeren dat ik met haar auto mocht rijden.
Uit schrik (van haar t.o.v. mn ouders) mag ik dus nooit alleen met haar auto rijden. Ze moet er altijd naast zijn.. Wat na een tijdje nogal gênant wordt als je met de vriendin ergens naartoe wil met zn tweetjes.
Aangezien een autoverzekering op mijn naam onbetaalbaar is (en mijn ouders gaan het niet onder hun naam willen inschrijven door de slechte relatie tussen ons), heb ik besloten om voor mijn motorrijbewijs te gaan en nadien een motorfiets aan te schaffen.
Nu heeft mijn vader me al gewaarschuwd dat de motorfiets nooit binnen zal mogen (terwijl mijn huidige brommer wel binnen mag) en hij maar op straat zal moeten.
Kan ik hier iets tegen doen? ik heb namelijk schik dat hij gestolen zou worden.
En het lijkt of mijn ouders niet willen dat ik een beter vervoersmiddel heb dan een brommer, ze willen precies niet dat ik onafhankelijk word

Kan ik hier iets tegen doen (behalve ergens anders te gaan wonen bedoel ik dan)?