inboedel meenemen????

sony1960
Topic Starter

inboedel meenemen????

#1 , 05 feb 2012 00:05

beste
heb een vraagje
kan een persoon die 3jaar bij mij inwoond maar niet staat ingeschreven op min adres iets uit mijn woning meenemen aub
alle inboedel is door mij aangekocht ( wel meeste van tweedehandssite's) dus zonder aankoop facturen !!!!
dus heb een beetje schrik als ik gaan werken ben die persoon eventueel gerief zal meenemen .

vriendelijke groeten
sony1960

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sony1960
Topic Starter

#2 , 06 feb 2012 21:25

????

sony1960
Topic Starter

#3 , 08 feb 2012 21:13

blijkbaar heb ik mijn bericht verkeerd gepost

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 feb 2012 22:07

Die persoon woont daar.
Wettelijk kan hij evenzo het eigendom van die goederen claimen.
Waarom is die persoon niet ingeschreven?
Waar is die persoon dan wel ingeschreven?

PS wij zijn allen vrijwilligers dus kan het soms eventjes duren en soms valt een bericht tussen de plooien.

sony1960
Topic Starter

#5 , 09 feb 2012 11:20

die persoon staat ingeschreven op een studio die deze huurd
dus met andere woorden als die persoon beweerd dat er spullen van hem zijn dat deze dan ook zo is?????
het enige wat die persoon hier bezit zijn de persoonlijke kleren meer niet

Franciscus

#6 , 09 feb 2012 11:44

Is het opgegeven als gemeubelde studio met een gedetailleerde lijst van de meubels?
EN geregistreerd?

Veebee

#7 , 09 feb 2012 12:03

Ik dacht dat als iemand niet gedomicilieerd is, dat je dan toch het recht had de sloten te vervangen of niet?

sony1960
Topic Starter

#8 , 09 feb 2012 12:48

die persoon huur idd een gemeubelde studio maar en is daar geregisteerd
ik zelf huur een huis
ik zie niet goed in waarom ik zou moeten mijn sloten vervangen?? kan die persoon hier dan zomaar binnen wandelen en beweren dat alles van hem is ? terwijl het omgekeerd is

Franciscus

#9 , 11 feb 2012 18:35

Is dat officieel een andere 'woning' dus is bij de gemeente geweten dat het een verhuurd gedeelte is.
Staat het dus geregistreerd dat een gedeelte verhuurd wordt EN voldoet uw studio aan de wettelijke normen.
De persoon is daar wettelijk ingeschreven dus gedomicilieerd?
U spreekt van inwonen bij u moeten we er dus van uitgaan dat er gemeenschappelijke delen zijn keuken, wc, badkamer, living .....

Veebee

#10 , 13 feb 2012 08:44

Verwarrende omschrijving, misschien kan TS het verhaal is opnieuw vertellen want nu is het een onsamenhangend geheel

AfricanLover

#11 , 24 feb 2012 11:51

Het lijkt mij vrij duidelijk desondanks:

- Sony woonde "officieus" samen met zijn/haar vriendin/vriend.
- Vriendin/Vriend stond niet gedomicileerd bij hem/haar, maar wel op een studio dat die nog huurde.
- Relatie is nu gedaan, en Sony vraagt zich af of ex zomaar kan binnenkomen in zijn/haar huis en de inboedel kan claimen.

Ik neem aan van niet, maar gezien ze/hij niet ingeschreven staat kan je beter de sloten veranderen. Beter voorkomen dan genezen zou ik zeggen...

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”