Alleenstaande moeder terug inwonen bij ouders

QiQo
Topic Starter

Alleenstaande moeder terug inwonen bij ouders

#1 , 19 feb 2012 21:31

Sinds oktober ben ik weg bij men ex-vriend waarmee ik samen 2 nog kleine kinderen heb. Ik ben dus nu een alleenstaande mama. De kinderen verblijven om de veertien dagen een weekend bij de papa voor de rest heb ik ze 'ten laste'. Daar ik binnenkort moet worden geopereerd ga ik tijdelijk terug bij men ouders inwonen met de kinderen.
Mijn moeder is nog werkzaam en heeft mijn vader ten laste die binnenkort op pre-pensioen gaat.
Als ik bij mijn ouders met men kinderen ga inwonen , veranderd er dan wat aan hun inkomen?
En wat veranderd er aan mijn inkomen als ik gerevalideert ben? Ik werd vorig jaar medisch ontslagen op men werk, dus na men revalidatie zal ik tijdelijk moeten gaan stempelen tot ik weer werk heb gevonden. Daarna zoek ik weer een eigen stekje voor mij en men kinderen. Maar wat veranderd er aan mijn inkomen? Heb ik recht op stempelgeld als gezinshoofd van men kinderen of word ik als samenwonende uitbetaald daar ik bij men ouders inwoon?
Het kindergeld dat ik nu als alleenstaande krijg, word dit dan tijdelijk ook terug als samenwonende uitbetaald?
Men heeft me verteld dat ik mij op de gemeente als niet samenwonend bij men ouders kan laten inschrijven. Kan dit? En wat houd dit dan in?

Veel vragen voor een tijdelijk probleem.

Inge

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding