FEITELIJK SAMENWONEND

bram2005
Topic Starter

FEITELIJK SAMENWONEND

#1 , 20 feb 2012 21:59

Hallo,

Sinds enige tijd zit de beste vriendin van mijn vrouw met een ernstig probleem.
Wij vrezen het ergste maar willen toch proberen te helpen.
Ik schets de situatie:
-Feitelijk samenwonend.
-Samen compromis en akte ondertekend voor huis alsook lening.(wilde niet maar anders kreeg ze geen lening)
-Hij heeft nooit één euro betaald voor de lening.
Nu blijkt meneer er nog enkele relaties op na te houden en bij een andere vrouw nog een kind te hebben.
Zij wil hem buiten maar hij wil niet weg.
Ook mijn huis en wil zelfs niet tekenen om te verkopen,ik beweer altijd mijn deel cash te hebben betaald.
Gemeenschappelijke rekening waar hij af en toe enkele honderden euro's op stort ivm huishouden en zoontje.
De afbetaling van huis en auto gaan via een afzonderljke rekening op haar naam dus dit kan ze wel bewijzen.
Het spreekt voor zich dat ze het huis niet kwijt wil en is niet in staat hem uit te betalen.
Maakt zij enige schijn van kans als ze naar een rechtbank stapt,ze kan immers enkel bewijzen dat zij de afbetalingen doet.
Misschien tegen beter weten in maar wil toch proberen.
Alvast dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mebo870

#2 , 04 mar 2012 01:54

Het beste zal zijn dit zo snel mogelijk via een advocaat voor de rechtbank te brengen.
De kwestie zal zijn wie heeft er recht op de woning, beiden hebben getekend, beiden zijn dan ook verantwoordelijk voor de correcte afbetaling.

2 mogelijkheden
De woning verkopen en de schuld aflossen aan de bank.
Of een van de 2 koopt de andere uit, tenzij de rechter beslist dat bewezen is dat enkel "zij" de afbetaling deed.
Maar of het zo simpel betwijfel ik, er zijn meestal nog wat gerechtelijke verrassingen.
Vergeet daarbij ook niet de belastingen, nu is de woning officieel van 2 personen die geen verwanten zijn.
Het zit er dik in dat ze nog eens mag centen ophoesten op haar eigen inbreng.
De eerste en meest logische stap is een goed gesprek met een advocaat.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”