zonder contract

sleper
Topic Starter

zonder contract

#1 , 04 mar 2012 19:03

In 1979 gehuwd zonder contract . mijn echtgenote had reeds 3 kinderen uit vorig huwelijk . Later is er een gemeenschappelijk kind bijgekomen .Wat houdt dit in voor de toekomst bij overlijden van een van ons ? Gezinswoning staat enkel op mijn naam want deze is verkregen door schenking .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 mar 2012 19:06

Ingeval u overlijdt krijgt echtgenote levenslang vruchtgebruik van de gezinswoning.
Uw enige erfgenaam is uw eigen kind. De drie kinderen van uw echtgenote uit vorig huwelijk erven niet van u.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sleper
Topic Starter

#3 , 04 mar 2012 19:14

Ingeval u overlijdt krijgt echtgenote levenslang vruchtgebruik van de gezinswoning.
Uw enige erfgenaam is uw eigen kind. De drie kinderen van uw echtgenote uit vorig huwelijk erven niet van u.
dank voor vlugge respons!

Reclame

wanton

#4 , 07 mar 2012 13:42

U kan een testament maken waarbij jij alles aan de 4 kinderen laat. Dit testament wordt zo uitgevoerd , tenzij uw eigen kind zich daar tegen verzet. Deze heeft nl. wettelijk recht op 1/3 van uw nalatenschap en kan dit opeisen. Indien u verlangt dat ze alle 4 evenveel ontvangen zonder discussies achteraf , moet je de 3 kinderen van uw echtgenote adopteren via de zgn. kleine adoptie. Zij hebben dan dezelfde rechten als het gezamenlijke kind.
Bij kleine adoptie blijft de band met de oorspronkelijke familie van hun vader bestaan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”