informatie bekomen

superduc
Topic Starter

informatie bekomen

#1 , 08 mar 2012 09:48

ik heb toch wel een vraag
ik krijg op geen enkele manier informatie van de dames ivm mijn kinderen
ook school aangeschreven zonder succes
bestaat er iets niet als - gemeenschappelijke uitoefening van het ouderlijk gezeg -
dat dames verplicht zijn enige summiere info te geven ivm de kinderen ?
of is dit wettelijk niet nodig ?
vind dit echt niet normaal bekom geen enkele informatie als vader niets ...
kijk op de website is de stelling ....... :twisted: :twisted: :twisted:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 08 mar 2012 15:07

Het recht op het bekomen van alle nuttige informatie inzake de opvoeding van je kind is bij wet voorzien maar in de praktijk is dat als men de informatie moet bekomen bij de andere ouder een lege doos.
Bij derden zoals school, arts, geestelijke, sport-jeugd werking kan je als je de juiste methode toepast meer succes hebben.
Heel toevallig gisteren nog een goed gesprek gehad met de verantwoordelijke- of contact persoon gesproken inzake de omzendbrief die geldig is voor de school
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is dus een basisdocument die je kan vermelden in je schrijven naar de directie (EN de inrichtende macht als je geen gewenst resultaat behaald bij de directie)
Meer en meer scholen maken gebruik van smartschool die via de website van de school te bereiken is door beide ouders

RR

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mar 2012 19:17

en mogelijk ook
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

superduc
Topic Starter

#4 , 09 mar 2012 08:37

bedankt

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”