Ik wil graag volgend probleem voorleggen:
In 2007 kochten mijn parten en ik een woning en lieten het beschrijven voor elke de helf.
Nochtans was mijn inbreng aanzienlijk groter dan de zijne. Maar we gingen nog een aantal kosten doen en gingen dan nadien de juiste percentuele verhouding op papier zetten bij de notaris.
Je voelt het al aankomen..... de verbouwingen zijn gebeurd, alle kosten gedaan, en nu wil mijn partner niks meer op papier zetten!
De situatie is al zo uit de hand gelopen dat we besloten hebben om uit elkaar te gaan.
Nu vraag ik mij af of ik mijn geld kwijt ben of ik aan de hand van rekeninguitreksels en afrekeningen bij de notaris mijn bewijzen kan voorleggen en zo toch de juiste verdeling afdwingen? Het was nooit mijn bedoeling om dat geld aan hem te geven! Ik heb ook kinderen die aanspraak maken op mijn centen later....
Bij mij is alles officieel ontvangen van mijn vorige woning en officieel in de huidige woning gestoken.
Zijn deel daarentegen..... kan niet volledig bewezen worden.
Kan een notaris mij helpen of moet ik een advocaat inschakelen? En maak ik kans om de situatie recht te trekken?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!