buiten huis gezet.

heyyo
Topic Starter

buiten huis gezet.

#1 , 30 apr 2012 01:33

hoy allemaal.

ik ben 19 jaar , en mijn moeder wilt mij uit huis. ik heb 3 jongere zusjes . mijn moeder is altijd al vijandig tegen mij geweest , maar sinds ik bijna 18 ben , vraagt ze mij uit huis te gaan. nu ik 19 jaar ben , en mijn vader eindelijk met haar heeft ingestemd, hebben ze mij uit huis gezet . maar ik ga nog naar school, ik heb geen inkomen of zo .. een jonge zei dat ik bij hem mocht gaan wonen , maar ik moes hem de helft van de huur geven. zonder te weten wat doen , heb ik geaccepteerd. maar ik heb echt geen idee van wat ik moet doen of welke rechten ik heb . ik ben bij het ocmw gegaan en daar zeiden ze me dat ik recht heb op een loon . maar ik weet niet hoe het weer in elkaar zit . en mogen mijn ouders mij zomaar buiten zetten? ik rook niet , ik ga niet tot laat uit , ik drink niet , ik breng geen meisjes thuis... ik denk dat mijn moeder mij gwn haat . ze heeft me ook naar de vrede rechter gebracht . ze heeft mij beschreven als iemand die de kleinere zusjes slaag geeft , laat thuis komt en vriende meebrengt , nooit luistert . mijn pa was er niet bij , dus kon hij niet zeggen dat het nietwaar was . en toen de rechter verwachte dat ik sprak... ik zei niets , omdat ik half in shok was van wat mijn moeder zei en omdat ik dacht dat wat ik zei nie geloofd zou worden, want mijn moeder kreeg bijna tranen toen ze sprak... dus vrede rechter raadde haar aan om naar een deurwaarder te gaan... ik ben inderdaad niet een jongen die zijn ouders respecteerd. sorry , maar als je moeder je al 4 jaar zegt dat je een teleurstelling als zoon bent , dan heb je niet meer veel respect over . mijn taalgebruik tegen hun is netjes, maar arrogant . met arrogant bedoel ik dat ik niet antwoord en gewoon naar mijn kamer ga, en hun negeer. dus nu willen ze mij beide uit huis.. en well .. ik ben eruit en vraag om raad, want ik wil niet stoppen met studeren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 30 apr 2012 07:36

Heeft de vrederechter bevestigd dat u het huis uit moet (dus met een vonnis)?
Staat er iets op papier betreffende de huur waar u nu woont?
Haalt u goede resultaten op school, en wat studeert u?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”