Student samenwonen met werkende vriend - domicilie - huur

Lyzza
Topic Starter

Student samenwonen met werkende vriend - domicilie - huur

#1 , 27 jun 2012 17:00

Hallo,

Ik ben studente en moet nog 1 jaar studeren (stage + thesis). Mijn stage (+ thesis) zal rond half februari 2013 gedaan zijn en ik zoek vanaf dan te gaan werken.
In oktober kunnen we gaan samenwonen in een huurhuis. Maar omdat ik studente ben en ik niet wil profiteren (van mijn vriend, financieel dan) zou ik 'halftijds' (weekend + 1 dag in de week) willen inwonen bij mijn vriend, die reeds enkele jaren werkt, en de rest bij mijn ouders. Vanaf dat ik werk heb gevonden, ga ik 'voltijds' bij mijn vriend wonen.

Mijn vragen zijn:
- Waar kan ik mij best domiciliëren? Kan ik als studente mij bij mijn vriend laten domiciliëren en toch nog kindergeld ontvangen zolang ik studeer? Of kan ik het adres van mijn vriend beter als verblijfplaats beschouwen?
- Kan ik samen met mijn vriend het huurcontract ondertekenen zonder het recht op kinderbijslag te verliezen, als ik daar niet gedomiciliëerd ben?
- Als ik gedomiciliëerd ben bij mijn vriend, wat zijn dan de gevolgen (voor- en nadelen) voor hem (mij ten laste, belastingen, ...)?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 29 jun 2012 11:00