"samenwonen": een kamer "huren" in het huis van vriend...

marsupilami
Topic Starter

"samenwonen": een kamer "huren" in het huis van vriend...

#1 , 02 jul 2012 21:31

Ik heb één kind en huur een huis, mijn vriend zou binnen een paar maanden willen dat we bij hem wonen in zijn huis.

Hij heeft twee kinderen, net gescheiden, moet nog het huis inkopen van zijn ex.

Gezien de ingewikkelde situatie (nieuw samengesteld gezin, zal het lukken of niet, etc vraag ik me af welke opties er zijn wat betreft het samen wonen in hetzelfde huis, zonder direct wettelijk samen te wonen.

Zijn inkomen ligt veel hoger dan dat van mij, hij zal met een lening zitten die afbetaald moet worden (nav het inkopen van het deel van het huis van zijn ex), er moeten nog allerhande werken gedaan worden in het huis (zoals oa een extra kamer bijmaken op zolder voor mijn zoontje)

Ik vroeg me af of ik geen kamer in zijn huis zou kunnen "huren" en daar wonen als huurster. Hij zou zorgen voor een gemeenschappelijke badkamer of zoiets en er zouden 2 brievenbussen zijn.

Zou dit in dit prille stadium niet de beste optie zijn? Dan wonen we uiteindelijk samen maar ik dan als huurster van een kamer in zijn huis...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2012 10:58

Hij zal hiervoor een bouwtoelating bij zijn gemeente moeten aanvragen voor het omvormen van een ééngezinswoning naar een meergezinswoning.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2012 11:06

Niemand belet u samen te wonen in aparte slaapkamers en dat u een bijdrage levert in het huishouden.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”