Domicilie

AlexandraCCL
Topic Starter

Domicilie

#1 , 17 jul 2012 14:59

Zoon gaat volgende maand alleen wonen (huurwoning in dezelfde gemeente) en beginnen werken, maar omdat hij nog maar net 18 is (en dus onervaren) en hij volgend schooljaar weer zou gaan studeren (en als student weer te onzer laste zal komen) lijkt het ons administratief gemakkelijker hem bij ons gedomicilieerd te houden (ook ivm verzekeringen etc.). Hij is enige huurder van de woning. Kan dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 17 jul 2012 15:01

Dat is domiciliefraude en is strafbaar.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jul 2012 15:41

Kan je na gewerkt te hebben (ik neem aan dat het hier niet om een studentenjob gaat?) opnieuw ten laste van je ouders komen?

Los daarvan: als hij volgend jaar studeert, zou je de woning als "studentenkot" kunnen beschouwen, maar of je daarmee weg komt? Ik vermoed dat studentenkoten wel aan een aantal voorwaarden moeten voldoen om echt als kot aanvaard te worden (in de buurt van de school, in de weekends naar huis komen van de student, enz...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

AlexandraCCL
Topic Starter

#4 , 20 jul 2012 09:24

Bedankt voor uw reacties.
Ter verduidelijking:
Zoon heeft zijn middelbare school niet afgemaakt, zal nu gaan werken (inderdaad geen studentenbaan meer, die doet hij deze zomer al) en zou ondertussen proberen zijn diploma te halen via de examencommissie, om daarna naar het hoger onderwijs te gaan. Volgens VDAB is hij ondertussen geen student meer, maar daarna (hoger onderwijs, dagonderwijs) weer wel. Hij zal in de praktijk dus weer te onzer laste komen en de woning zou studentenwoning zijn. Ik ging ervan uit dat hij dan zijn domicilie bij ons zou hebben.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”