Ik heb een vraagje.
Ik vertrek in het najaar voor 1 jaar naar het buitenland. Ik blijf mijn huurhuis behouden op mijn naam, en alle rekeningen (elek, water, internet...) blijven op mijn naam. Een vriendin van mij is nu toevallig 1 jaar op zoek naar een onderdak. Zij zou dus hier willen wonen en zal mij gewoon het totaal bedrag betalen. Nu wil zij wel graag haar domicilie hier plaatsen. Voor mij geen probleem, mijn huisbaas is op de hoogte en akkoord.
Maar ik vraag me af. Als ik mijn domicilie laat staan, en zij komt hier haar domicilie zetten, levert dat geen problemen op met belastingen, loon voor haar (ik werk niet in buitenland enkel zij heeft job), of andere problemen?
Als ik referentieadres neem, en zij dus hoofddomicilie, kan ik dan nog elek, telenet enz hebben op mijn naam? Want dan ben ik zogezegd uitgeschreven uit Belgie. Wat dan met mn ziekteverzekering en brandverzekering enz. Want ook dat staat op mijn naam.
Iemand meer info hierover hoe ik dit best aanpak zonder dat zij of ik in de problemen komen. Ik kan dit huis niet opzeggen, want zij heeft maar 1jaar iets nodig, en ik heb geen andere optie als ik terug kom uit buitenland, kan namelijk nergens terecht.