co ouderschap,maar word steeds bedreigd

sandrien123
Topic Starter

co ouderschap,maar word steeds bedreigd

#1 , 09 aug 2012 07:39

hey allemaal kbegin er echt wat door tegeraken....vorig jaar ging ik me men ex uit elkaar....toen is er co ouderschap in gang gezet....zijn dan weer samen gekomen om het nog es "teproberen" voor het kind maar co ouderschap is evengoed uitgesproken in geval het dan toch ni ging lukken....nu op 1 mei liep alles weer grondig mis....maar we woonde officieel nimeer samen en hadden co ouderschap....hij had altyd hoop dat het weer goed ging komen zoals vorig jaar maar deze keer hield ik stuk bij stuk het kwam echter niet meer goed...alles ging goed met de co ouderschap al maakte hij misbruik van het feit da ik alles voor de dochter zou doen....dus kreeg ik de vraag wij gaan naar zee als je ze wil zien moe je maar meegaan....in zijn week...maarja voor de dochter alles...kwil geen slechte moeder zijn...
maar nu ik iemand anders heb leren kennen flipte hij door....we hadden onderlinge overeenkomst voor het verlof 2012 week om week tehouden ook al spreekt vonnis effectief met datas en uren...dat het twee weken voor elk is....juli verliep goed maar augustus is maand vol bedreigingen...mits ik hem niet vertrouw wil ik gewoon het vonnis weer volgen....en ben ik ze op 31/7 gaan halen maar kreeg ze ni mee.. zo elke dag aan zen deur gestaan en klacht neer gaan leggen want tegenwoordig kan je nimeer doen ook al spreekt vonnis zo....ale kreeg ze uiteindelijk me veel dreigementen mee op vrij 3/8...en hij wil ze nu vrij(morgen dus) weer komen halen al spreekt het vonnis tot 15/8...moe ik ze nu houden tot de 15de of morgen afgeven....heeft het onderlinge papier betekenis als je vonnis hebt dat effectief op data en uur sta...?
Mijn advocaat is in verlof,men vaders advocaat is deze week ni beschikbaar ....

en dan is er een papier opgemaakt met zijn persoonlijke spullen (dat ik geschreven heb) maar ni gehandtekend is....heeft hij eigelijk nog recht op zijn spullen?want officieel zijn we al meer dan jaar uit elkaar...hij eist ook de helft van kindergeld van de periode dat we weer samen waren...

alsk hier al een antwoord op vind ga ik jullie dankbaar zijn want leef nu zo in situatie da ik van de ene kant na de andere word gesleurd....dak er zelf gek van word....alvast bedankt :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 17 aug 2012 09:33

Een onderlinge overeenkomst staat maar zolang beide partijen ermee akooord gaan. Het vonnis gaat boven alles.

Laat hem dit misschien ook nog eens schriftelijk (en zelfs aangetekend) weten. Dat gezien de omstandigheden, je niet langer de onderligne overeenkomst wenst te volgen, maar wel het vonnis. (Als je er een positieve noot in wil, kan je zeggen dat je steeds bereid bent om onderling iets anders af te spreken, maar enkel en alleen wanneer jullie er beiden mee akkoord zijn en dat in elk ander geval de regeling van het vonnis gevolgd zal worden)

Over zijn persoonlijke spulen: Zet hem in hetzelfde aangetekend schrijven dat er nog spullen van hem bij jou staan (voeg de lijst toe), dat hij die mag komen ophalen in de volgende x aantal dagen, uiterlijk op dag x. En dat je daarna genoodzaakt zal zijn om deze spullen op zijn kosten te laten verwijderen.

Over het kindergeld kan ik je niets zeggen. Aan wie komt dat toe volgens het vonnis? Aan jou? Dan heeft hij daar volgens mij niets over te zeggen, want zodra het vonnis is uitgesproken, is wat daarin staat de waarheid. Denk er misschien wel eventjes over dat jullie nog lange tijd met elkaar moeten overeenkomen en dat hetgeen wettelijk corect is, misschien niet altijd het juiste is om te doen. Ik heb geen idee over hoeveel geld het gaat en in welke omstandigheden alles gebeurd is, maar misschien iets om over na te denken?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”