FEITELIJKE SAMENWOONST

aviationeva
Topic Starter

FEITELIJKE SAMENWOONST

#1 , 24 aug 2012 11:09

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar wat informatie...

Ik heb reeds 6 maanden een vriend die een asielprocedure lopende heeft in België.
Begin AUG hebben we beslist om zijn adres te wijzigen naar mijn adres, we wonen dus feitelijk samen.
Vrijdag kregen we te horen dat de asielprocedure NEGATIEF is ... hij zal dus een brief krijgen met de vraag om het land te verlaten. Onze advocaat vertelt ons dat wanneer we 1 jaar FEITELIJK samenwonen en dan een aanvraag binnenbrengen om WETTELIJK samen te wonen, mijn vriend kans maakt om te blijven. Maar als hij illegaal wordt, hoe kan ik dan bewijzen dat hij bij mij heeft gewoond voor 1 jaar??? Blijft zijn adres verder lopen, want de gemeente zegt van niet ...

HELP ...

Alvast bedankt

Eva

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 aug 2012 14:04

Hebt u diezelfde vraag al aan uw advocaat gesteld? Het lijkt me inderdaad moeilijk om nog 6 maand feitelijk samen te wonen (= hetzelfde domicilieadres) als uw vriend zijn domicilieadres niet meer in Beglië MAG hebben. Geen idee wat er in zo'n uitwijzingsbrief staat. Misschien staat daar wel in "gelieve binnen het jaar het grondgebied te verlaten" en in dat geval kan u wel aan één jaar komen. Maar ik vrees dat het eerder "zo snel mogelijk het grondgebied verlaten" zal zijn.

Moest ik van u zijn, ik zou het aan jullie advocaat vragen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 aug 2012 14:13

Vroeger binnen de 5 dagen grondgebied van het rijk ( in feite nu de Schengen landen) verlaten.
Nu dacht ik 30 dagen.
Welke bijlagenr?

Reclame

Artis

#4 , 24 aug 2012 21:35

Zijn adres wordt niet geschrapt omdat hij illegaal is. Lijkt me zelfs niet wettig. Wel kan de gemeente het Sefor-project opstarten om illegaal verblijvende personen het land uit te zetten (eerst via vrijwillige, later via gedwongen) terugkeer. Dit laatste kan alleen maar als er geen beroepsprocedures meer lopen.
Werd het BGV (bevel om het grondgebied te verlaten) reeds betekend??? Dit is alvast cruciaal!
Zijn er nog beroepsmogelijkheden? RVV? RvS?
Zijn er mogelijkheden voor regularisatie obv 9bis (of 9ter)?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”