inbreng eigen middelen huwelijkscontract aanpassen?

online1
Topic Starter

inbreng eigen middelen huwelijkscontract aanpassen?

#1 , 01 okt 2012 13:23

Wij zijn momenteel een huisje aan het bouwen waarbij het huis en de grond in de gemeenschap gebracht is (zijn getrouwd volgens wettelijk stelsel). Nu heb ik recent van mijn moeder een bedrag gekregen om te investeren in het huis en heb ik ook nog een bedrag verkregen via erfenis. Beide bedragen staan ondertussen op de gemeenschappelijke rekening omdat we daarmee alles betalen. Ik zou dit graag in ons huis investeren en nu vroeg ik onze notaris hoe ik dit best kan regelen dat ik bij eventuele scheiding toch dat deel kan terug krijgen? Waarop we herhaaldelijk geen antwoord kregen.
Ons huwelijkscontract is een aantal maanden geleden reeds aangepast en ik vroeg me af of we dit nu weer dienen aan te passen of dat er toch geen goedkopere manier (vorige kostte ons 1000 euro) is om dit weer te regelen? Mijn echtgenoot zal misschien ook nog wat geld van thuis krijgen en als we dan telkens alles moeten gaan aanpassen is dat toch een kostelijke zaak.
Kunnen we misschien onderling een papier opmaken of is bewijs van facturen op mijn naam voldoende rechtsgeldig in een rechtzaak?
Of is het toch het beste om het huwelijkscontract terug aan te passen?

Ik hoop dat jullie ons raad kunnen geven want van onze notaris hoeven we niets te verwachten precies.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding