Goeiedag,
Alvast sorry als dit niet in het juiste topic staat maar het zit ergens tussen samenwonen en kopen in.
Vorig jaar hebben mijn ondertussen ex-vriendin en ik een huis gekocht en hebben samen een dochtertje.
Wegens omstandigheden zijn we uiteen gegaan en staat het huis te koop.
Beidde zijn bij de ouders ingetrokken.
We zouden van de bemiddelaar onze domiliciering moeten veranderen zodat het papier dat we willen opstellen en tekenen kan opgemaakt worden voor ons dochtertje, want er kan maar 1 hoofdverblijfplaats zijn (oftewel bi-locatie) voor de tijd die ze bij de moeder oftewel bij de vader (mij) zal zijn.
Ik heb direkt mijn domiliciering veranderd op mijn ouders adres maar mijn ex die ook bij haar ouders inwoont heeft haar domilicie nog op het huis staan wat te koop staat.
Nu pas zal het papier opgemaakt worden en getekent maar ik stel me nog altijd de vraag of die domilicie van haar wel kan en mag en of ze er voordeel uit haalt, want ik heb uiteindelijk alle kosten van het huis betaalt voor de koop, het is alleen nu dat we uiteen zijn dat ze de lening voor de helft mee betaald.
Dus vraag ik me af of ze mischien ergens geld van trekt omdat ze daar nog gedomilicieert staat en of het voor haar voordelig gaat zijn bij de verkoop van het uiteindelijk want haar advocaat zelf heeft haar gezegt de domiliering te laten staan.
Zelf zegt mijn advocaat ook dat het niks uitmaakt maar ik ben er niet gerust in.
Uiteindelijk snap ik niet waarom ze daar nog gedomiclieert staat als ze er toch niet meer woont maar bij haar ouders.
Mvg