Feitelijk samenwonend => Twee opzegbrieven huur

Tomwordtrijk
Topic Starter

Feitelijk samenwonend => Twee opzegbrieven huur

#1 , 25 nov 2012 11:54

Mijn vriendin en ik hebben onlangs samen een huis gekocht en wij willen nu de huur opzeggen van het appartement waarin we wonen. Omdat we feitelijk samenwonend zijn, vragen we ons af of we nu elk apart een aangetekende zending moeten sturen. Of kunnen we gewoon samen één brief ondertekenen?

Het internet maakt ons niet veel wijzer. Intussen wel gevonden dat als de verhuurder zou opzeggen, dat we dan elk apart een brief zouden ontvangen, maar hoe werkt het in de omgekeerde richting?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 nov 2012 12:31

Welke naan/namen staan er op de huurovereenkomst? Is er één huurovereenkomst of 2?
Ik denk dat 1 AS met de opzegging voldoende is, maar dan wel door beiden ondertekend, voor zover ze ook beide de huurovereenkomst hebben ondertekend.
In feite is het de persoon/personen die vermeld staan op de huurovereenkomst en deze ook ondertekdn hebben, die moeten opzeggen.

2360039

#3 , 07 jan 2013 19:44

De verhuurder tekende een contract met 2 samenwonenden. De drie partijen staan op het huurcontract vermeld.
Als de verhuurder de huur wil opzeggen, moet hij dat laten weten aan beide huurders afzonderlijk (dus 2 verschillende aangetekende schrijvens opsturen).

Voor alle veiligheid zou ik het omgekeerd dan ook zo doen: beide huurders sturen een aangetekend schrijven naar de verhuurder, en vermelden beiden dezelfde voorwaarden mbt de opzeg.

Reclame

freelance

#4 , 07 jan 2013 21:15

De verhuurder tekende een contract met 2 samenwonenden. De drie partijen staan op het huurcontract vermeld.
Waaruit kunt u dit afleiden ?
Vraagsteller heeft daar nog niet op geantwoord .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”