Goeiemorgen iedereen,
Ben een vrouw van zessenveertig met een dochter van 14j en heb een relatie gehad van 8j met mijn vriend. Deze relatie liep niet altijd van een leien dakje maar desondanks bleven we toch al deze tijd samen en bleven we elkaar steunen en helpen waar we konden... tot over enkele weken. Mijn vriend had een eigen huis en zat sinds geruime tijd financieel in de problemen. Ik huurde mijn woonst. Sinds vorig jaar juli had hij besloten zijn huis te verkopen omdat hij de shulden niet meer kon bijbenen. Het pand werd overgedragen aan een inmmokantoor. Na zes maanden werd het contract met immo opgezegd omdat zijn zuster en haar vriend het pand wilden kopen. Vooralleer alles kon worden geregeld ging dit maanden in beslag nemen. Er werden dor hem ook verbouwingswerken aan het huis beloofd... Sinds januari 2012 verbleef mijn vriend permanent op mijn adres. Hij had een onderdak, eten, was en strijk, warm bed en vooral, liefde en steun in zijn moeiljke situatie. De akte van het huis werd verleden bij de notaris in mei van dit jaar. Hij ontving zijn centen met afhouding van het openstaande krediet. Inmiddels was hij ook ontslagen en viel terug op werkloosheidsuitkering. Mijn vriend heeft jaren in de bouw gewerkt en wilde niet meer terug. Hij had besloten en café te openen en wilde dit samen met mij opbouwen. Hij wist evenwel dat ik al 13j een vaste job had, maar ik helpen waar ik kon. We hebben weken nodig gehad om zijn pand eerst leeg te maken. daarna zijn we 3 weken bezig geweest om café volledig in orde te brengen omdat hij opening had voorzien op 1 juli. Mijn woonst werd leeggemaakt en "bijna" al mijn goederen werden overgebracht naar de nieuwe woonst. Net niet alles... zodat ik mijn woonst niet kon opzeggen omdat er nog steeds een aantal spullen instond en hij zogezegd na opening van het café de tijd niet meer vond op deze op te halen. Hij moest trouwens achter de toog staan... Ikzelf heb geen eigen vervoer. Dus ik woonde/verbleef met mijn dochter in het appartement boven het café en nam de nodige taken als huisvrouw en vriendin op zoal voorheen. We openden de zaak op 1 juli en gaven een officiële opening op 27 september. Een week of 2 later begonnen de wrijvingen. Hij wou mij meer achter de toog... fulltime werken in Brussel, een kind en huishouden werd stillaan een sleur en hij had hiervoor geen begrip. Ik had hem al duidelijk gemaakt als hij het niet zag zitten om met mij verder te gaan, ik een oplossing zou zoeken om weg te gaan. Hij heeft echter de oplossing gezocht om mij zo snel ogelijk te vervangen door een andere vriendin... Ik mocht enkel nog in de keuken en boven. De nieuwe vriendin nam van de ene dag op de andere alles van me over en ik moest buiten met mijn kind. Een 3-tal weken heb ik me hiertegen verzet maar de situatie werd onhoudbaar voor mij en mijn kind. Er werd verbaal, psychisch en fysiek geweld gebruikt. Hij belde politie, we hebben de woonst aldaar verlaten met wat kleding en stonden op straat. Al mijn spullen en meubels staan nog steeds op zijn adres. Nu dreigt hij er mee om deze niet terug te geven.
Wat nu? Wat kan ik hiertegen doen?
Ben radeloos....