Gehuwd met Pakistaanse, hoe kan ik breng haar nu in België?

nazmul
Topic Starter

Gehuwd met Pakistaanse, hoe kan ik breng haar nu in België?

#1 , 23 dec 2012 05:41

Ik woon permanent in België al 9 jaar lang, ik was getrouwd hier in Belgie, maar mijn vrouw overleed, mijn nationaliteit is nog steeds Bangladeshi. Ik heb vaste werk, als computer programmer.

Recent via de telefoon en e-mail brief ik ken Pakistaans meisje, we zijn verliefd, onlangs hebben we gaan trouwen via de telefoon omdat ik had zeer drukke werkzaamheden ook financiaal reden (omdat trowen kost veel in Pakistan, we decided to ignore the flight cost + wedding cost + etc)

Nu is mijn vraag is hoe kan ik breng haar in België? (ik miss haar zij ook, we still have not done our honey-moon its being 7 months now)

- Moet ik haar vertellen toe te passen voor toeristenvisum 90 dagen?
- moet ik hiervoor naar mijn Belgische gemeentehuis om mijn Pakistaanse huwelijk documenten aan hen om visum te krijgen voor mijn vrouw?

Hoe doe ik dit voor België RECHT?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#2 , 23 dec 2012 10:36

mi. gaat u voor info naar de dienst vreemdelingen in uw gemeente om een visum" gezigshereninging" aan te vragen
is u getrouwd via de telefoon????? :?

nazmul
Topic Starter

#3 , 23 dec 2012 11:38

@Jef 007: Ja, we zijn getrouwd via de telefoon. Omdat trouwen is erg duur. Zoals:
1) op een andere manier de samenleving Critisize goud kopen Jewelary
2) reizen kost voor retourtje + voor haar ticket kost
3) huwelijksceremonie kosts
4) het geven van hele familie gift
5) En nog veel meer

In totaal was het alsof ik nodig had om Cash 10 duizend euro te hebben. Welke i dont hebben. Mijn vrouw was het met me om niet koste nutteloze kost onze liefde is waar dat is belangrijker.

Dus we zijn getrouwd via de telefoon en ons huwelijk document klaar is zoals het zou moeten.

Nu het probleem is hoe kan ik haar naar mij, mis ik haar veel ze ook.

Reclame

Jef 007

#4 , 23 dec 2012 11:41

zoals ik eerder schreef : ga naar gemeentebestuur, naar de dienst vreemdelingen en vraag info aangaande"gezinshereninging"
is een huwelijk "via telefoon" wettelijk? iemand anders zijn/haar idee?

artemis

#5 , 23 dec 2012 11:58

is een huwelijk "via telefoon" wettelijk? iemand anders zijn/haar idee?
Niet echt.
Ik dacht wel te weten dat in sommige moslimlanden een religieus huwelijk (voltrokken door een imam) als wettelijk geldt, maar in België is dat niet het geval.
Hoe dan ook zal er in dit geval een vermoeden van schijnhuwelijk zijn.

nazmul
Topic Starter

#6 , 23 dec 2012 12:22

@artemis: het is niet schijnhuwelijk hoe kan dat, haar familie mijn famile wij zijn iederen akkoord?
Dan moet ik terug getrouwen met haar in Belgium of Pakistan? Moet ik zelf terug in Pakistan gaan of moet zij hier komen daarna terug trouwen in Belgium?

Oh my god, this is over stressing now.

Mariette

#7 , 23 dec 2012 12:44

In Belgie is het verboden een religieus huwelijk af te sluiten alvorens het burgerlijk huwelijk heeft plaatsgevonden.

Maar misschien indien U onder de Pakistaanse wetten reeds gehuwd bent, kan dit huwelijk hier als wettelijk worden genoteerd. Bent U in feite genaturaliseerd? Of verblijft U hier tijdelijk met een tijdelijke verblijfsvergunning?
In dat laatste geval heeft België m.i. niks te maken met uw huwelijk en moet U dat allemaal ginds in pakistan laten registreren.

nazmul
Topic Starter

#8 , 23 dec 2012 12:56

@Mariette: blijvend verblijfsvergunning (elke keer als deze uit te breiden tot 5 jaar, ik was gehuwed in Belgie 9 jaar gelede, mijn eerste vrouw is overleden)

- Pakistaanse wetten 100% ben wij gehuwd

Wat kan ik doe a.u.b, in mijn geval??

Mariette

#9 , 23 dec 2012 14:13

Naar het gemeente bestuur gaan en gezinshereniging aanvragen, zoals Jef007 het hierboven reeds schreef.

Breng uiteraard de Pakistaanse documenten mee waaruit blijkt dat U gehuwd bent volgens de Pakistaanse wetten.
Anders misschien eerst eens naar de Pakistaanse ambassade om daar uw documenten op te halen?

j.demoor

#10 , 25 dec 2012 10:13

‘mijn nationaliteit is nog steeds Bangladeshi‘ & ‘Pakistaanse wetten 100% ben wij gehuwd’

Vraag aan of via de Pakistaanse ambassade u een bewijs te leveren van uw huwelijk :
AMBASSADE PAKISTAN
Delleurlaan 57
1170 WATERMAAL-BOSVOORDE
AMBASSADEUR Munawar Saeed BHATTI
+32 2 673 80 07
+32 2 675 83 94
"mailto:parepbrussels@skynet.be"
"http://www.embassyofpakistan.be"
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Tweetyy

#11 , 01 feb 2013 23:00

[quote="Mariette"]In Belgie is het verboden een religieus huwelijk af te sluiten alvorens het burgerlijk huwelijk heeft plaatsgevonden.

Maar misschien indien U onder de Pakistaanse wetten reeds gehuwd bent, kan dit huwelijk hier als wettelijk worden genoteerd. Bent U in feite genaturaliseerd? Of verblijft U hier tijdelijk met een tijdelijke verblijfsvergunning?
In dat laatste geval heeft België m.i. niks te maken met uw huwelijk en moet U dat allemaal ginds in pakistan laten registreren.[/quote]

Oh echt, is dat zo? Niets van gemerkt haha

Mariette

#12 , 02 feb 2013 09:17

Oh echt, is dat zo? Niets van gemerkt haha
Priesters van de katholieke kerk vragen eerst het trouwboekje alvorens het huwelijk in te zegenen.
Indien je toch een religieus huwelijk hebt afgesloten en geen burgerlijk huwelijk of wettelijke samenwoonst hebt laten registreren, dan moet je er wel rekening mee houden dat je voor de belgische wet ongehuwd bent (en vb. geen weduwenpensioen zult ontvangen, noch kan erven van je partner, noch een verblijfsvergunning bekomen op basis van een "huwelijk")

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”