Mijn echtgenote vraagt.....

jantjepantje
Topic Starter

Mijn echtgenote vraagt.....

#1 , 13 jan 2013 11:21

Mijn echtgenote vraagt een zekere som bij het samenwonen,nu moet ik dat laten registreren bij een advokaat of bij een notaris?
Het is een niet al te grote som per maand maar toch ze wilt het op papier hebben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jan 2013 11:34

echtgenote en samenwonen???
Tussen gehuwden is er zo wie zo onderlinge bijstand voorzien. Bij samenwonenden (gezien verschillende mogelijkheden) is dat niet zo duidelijk.
http://www.gidsvoorgezinnen.be/index.ph ... onen/huwen" onclick="window.open(this.href);return false;

jantjepantje
Topic Starter

#3 , 13 jan 2013 11:40

Ja ik ben akkoord maar mijn vrouw vraagt mij toch een schriftelijke papier te maken omdat we een beetje ruzie hebben moet ik het dan via een advokaat laten registreren of notaris en hoeveel is de kost ervan?

Reclame

Oude Belg

#4 , 13 jan 2013 11:58

Maar het betreft hier toch -bij het wettelijk stelsel- het gemeenschappelijke vermogen? Dit lijkt me volledig zonder grond. Uitgaven en inkomsten na het huwelijk zijn ten voordele/koste van het gemeenschappelijk vermogen, dus je betaalt jezelf.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

jantjepantje
Topic Starter

#5 , 13 jan 2013 12:58

Tja en toch wilt mijn vrouw het getekend hebben maar is dat een officiële en wettelijke bewijs?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”