huisregels

reno 22
Topic Starter

huisregels

#1 , 14 feb 2013 06:56

mijn ex vriendin is aan het verhuizen maar ze komt hier nog savonds toe met een vreemde man om hier te komen slapen kan ik dat weigeren ze woont hier nog offficieel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 feb 2013 07:41

op wiens naam staat de woning of het huurcontract, is ze bij jou gedomicilieerd, ...?

(topic verplaatst naar het juiste forum)

eylis

#3 , 14 feb 2013 08:53

Ik neem aan reno, dat je als dit voorvalt, zelf niet thuis bent? Het is natuurlijk een moeilijke situatie als ze nog steeds gedomicileerd is op jullie adres, Dankan ze komen, gaan en staan wanner ze wil en met wie; Je kan daar dan niets tegen doen;
Al is dit moreel totaal verkeerd; Wettelijk kan je in dat geval niets doen;
dus moet je het creatief oplossen; als zij mag meebrengen wie ze wil. Mag jij dat ook. Zorg er voor dat je elke avond thuis bent, omringd door familie en vrienden. Nodig hen uit te komen logeren.
Leg in elk bed of in de sofa l in de living een vriend te slapen.
Als ze thuis aankomt, nodig je haar vriendelijk uit in jullie bed: daar is plaats voor haar :-)
De minnaar zal wel snappen dat hij best thuis gaat slapen.

Is je vriendin niet gedomicilieerd bij je thuis: sloten veranderen. Ze heeft daar niets meer te zoeken.

Reclame

reno 22
Topic Starter

#4 , 17 feb 2013 05:43

nu mijn ex vriendin is het huis uit vertrokken met al haar meubelen en kleren enkel de sleutels van het huis en de reserve sleutels van mijn wagen wil ze niet afgeven alsook haar domicilie adres laat ze hier staan kan ik dat laten vaststellen of zo

Vandebos

#5 , 17 feb 2013 13:19

Je kan bij de politie melden jullie uit elkaar zijn en dat zij niet meer op dit adres woont. Wijkagent zal de nodige vaststellingen komen verrichten om het woonstverlaten vast te stellen. de procedure ambtelijke schrapping kan dan opgestart worden. Als je haar nieuwe adres hebt dat ineens meegeven.

Sloten woning: je mag deze sloten veranderen eens je de procedure schrapping van ambtswege hebt opgestart.

sleutel wagen: Indien de wagen een alarm bevat met code, verander code. Parkeer de wagen gedurende enige tijd ergens anders en zend haar ondertussen (na wagen ergens anders te parkeren en vervangen sloten voor en eventueel achterdeur) op haar nieuwe adres ondertussen een aangetekende brief in de zin van:
Beste X,

Gelet op het uiteenvallen van onze relatie en je definitieve verhuis naar xstraat, 9999 ystad wil ik je hierbij, na de talloze mondelinge verzoeken, aangetekend vragen me binnen de tien kalenderdagen na kennisname van dit schrijven overeenkomstig de communicatiewetgeving de sleutels van mijn woning alsook de sleutel van mijn wagen terug te bezorgen. Indien ik deze niet mag ontvangen binnen de gestelde termijn geldt dit schrijven als enige en definitieve ingebrekestelling en zal ik me verplicht zien tegen dwangsom bij vonnis middels het vredegerecht ofwel de sleutels te verwerven ofwel de sloten in kwestie op jouw kosten te laten vervangen.

Enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven je zowel aangetekend als per gewone post op je nieuwe verblijfplaats bezorgd.

Met vriendelijke groeten,

Z
U kan bij het schrijven een schatting van de kosten voegen. bv kopie factuur sloten woning en schatting garagist. Kwestie van duidelijk te maken dat het u ernst is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 feb 2013 18:16

Mocht uw vriendin met uw wagen rijden? Dus heeft ze op een normale wijze de sleutels gekregen.
Het kan dus NOOIT diefstal zijn.
Na de brief van moderator Vandebos .... is er ook een strafrechtelijk aspect bijgekomen nl.
Het niet teruggeven van de sleutels.nl
art 491 strafwetboek misbruik van vertrouwen.
Misbruik van vertrouwen is de bedrieglijke verduistering of verspilling, ten nadele van een ander, van voorwerpen die men ontvangen had onder de verplichting van ze terug te geven of ze voor een bepaald doel te gebruiken of aan te wenden.

U zou dat er nog bij kunnen schrijven.
Trouwens ALS u weet waar ze werkelijk verblijft dit zeker niet vergeten te zeggen aan de kwartierinspecteur ... hij kan haar eveneens van ambtswege laten inschrijven op dat adres.

AACB procedure :
Schrapping zal gebeuren nadat u de kwartierinspecteur hebt gevraagd nazicht te komen doen.
Wat zijn de gevolgen :
- Een administratieve akte naar gemeente met een voorstel tot ambtelijke afschrijving bij collegiaal besluit (van burgemeester en schepenen)==> de gevolgen hiervan zijn
niet meer ingeschreven in België dus ook alle officiële documenten komen niet meer aan. SIS kaar wordt ongeldig, bij vaststelling politie en staande houden is het onmiddellijke betaling
- Een PV naar procureur des Konings wegens niet kenbaar maken van adres binnen de 8 dagen ( indien in gemeente) en 15 dagen indien verhuis buiten gemeente.
Correctionele veroordeling met signalering in het Algemeen Nationale Gegevensbank.
De kwartierinspecteur kan wanneer hij de echte verblijfadres weet deze zelf of door zijn collega in die andere plaats ambtelijk laten inschrijven.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”