Gehuwd en aankoop van een huis

Fatima77
Topic Starter

Gehuwd en aankoop van een huis

#1 , 02 mar 2013 19:31

Beste,

Wij, mijn echtgenoot en ik, zijn gehuwd in Marokko, zo'n 20 jaar geleden ongeveer en we willen een huis kopen. Hij beweert dat het enkel op zijn naam is, dus ook zijn eigendom en niet van "ons". Terwijl ik altijd heb gedacht dat wat wij aankopen, het van ons samen is, dus ook een huis. Ik weet dat je voor een lening aan te gaan, mijn handtekening vereist is, maar hoe zit het met het cash aan te kopen, dus zonder tussenkomst van een bank. Hij beweert ook dat alles wat hij voor ons huwelijk heeft aangekocht, van hem is, klopt dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 02 mar 2013 20:28

Wat men had voor men huwde , blijft inderdaad van die persoon alleen. Maar als jullie nu een huis willen kopen in België , zullen jullie dat samen moeten doen. Een getrouwd koppel moet samen tekenen, tenzij hij kan bewijzen dat hij uitsluitend met eigen geld betaalt. Vermits jullie al 20 jaar getrouwd zijn , is alles - echt alles- dat jullie sindsdien bijeen gekregen hebben van loon en zo van jullie beiden. Ik denk niet dat het zo wimpel is als hij laat doorschijnen. Vraag eens bij een notaris in de buurt wat er concreet aan de hand is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”