Beste ,
Eerst en vooral een kleine samenvatting van mijn (onze) huidige situatie.
Ik ben een 31 jarige papa met 3 kinderen fiscaal ten laste , respectievelijk , 6 - 7 en 8 jaar oud en woon al verscheidene jaren alleen met de kinderen. Nu heb ik ondertussen een vriendin leren kennen , ook zij woont alleen met haar 2 kinderen van respectievelijk 12 en 17 jaar oud , die zij ook fiscaal ten laste heeft. We verwachten nu ook een kindje van ons 2 samen , uitgeteld voor 13 mei. We zijn beide actief op de arbeidsmarkt , ik als arbeider , zij als bediende (verpleegkundige). Zij werkt part-time en ik werk full-time waardoor mijn loon dus ook het hoogst is.
De vraag die we ons stellen is hoe we deze situatie moeten aanpakken hetzij
- wie kan het kind het best ten laste nemen , ik kan dat enkel als we samenwonen veronderstel ik ?
- we willen wel gaan samenwonen , feitelijk of wettelijk , wat is dan het beste op financieel gebied daar we vaak te horen krijgen dat we het best beide ons eigen verblijf houden daar je als alleenstaande meer voordelen zou hebben ? Is dit waar ?
Ik zie soms door het bos de bomen niet meer omdat er zoveel verteld word maar wat is voor ONS als gezin nu de best mogelijke oplossing zodat we samen aan een mooie toekomst kunnen bouwen als gezin
Ik dank jullie alvast voor jullie aandacht en tijd , en indien ik teweinig info heb meegedeeld mag u dat gerust laten weten zodat ik nog bijkomende informatie kan toelichten.
Mvg