Verlaten en vergeten

Mamilou
Topic Starter

Verlaten en vergeten

#1 , 03 apr 2013 03:20

Hallo allemaal

Ik hoop dat een advocaat (of iemand anders) hier op dit portaal mij kan helpen.

Mijn verhaal: Ik ben Frans, mijn partner is Belgisch. Wij hebben een zoon van 4 jaar en wij leven in Duitsland. Voordat we ons hebben geïnstalleerd in Duitsland, hebben mijn partner en ik een „Wettelijke samenwoning contract bij ons Belgische gemeente afgelegd.
Mijn partner heeft me altijd gezegd dat het het equivalent van pacs in Frankrijk is. Maar ik ben niet zeker dat het hetzelfde is.

Mijn partner heeft me verlaten sinds 3 weken, zonder een woord te zeggen, hij liet me zonder geld terug (0,00 euro’s !!!), vraagt zich niet af of zijn 4 jaar oude zoon heeft te eten! (hij wilde nooit dat ik ga werken, me zettend aldus meer en meer in financiële situatie van afhankelijkheid)

Aanvraag van huwelijk en belofte van het huwelijk werden gemaakt een paar keer, die ik aanvaard met trots en vol liefde. Een trouwjurk al gekocht (Jurk en Rekening beschikbaar). Alles altijd uitgesteld omdat zijn dochter (23 jaar in de tijd) van het eerste huwelijk niet akkoord gaat met onze relatie.
Dit zelfde die me in de 8e zwangere maand van ons kind, bij onze kennismaking heeft geslagen zonder reden. (E-mail bewijs beschikbaar)
Sinds intriges, manipulatie door zijn dochter die ook manipulatief als valse en leugenachtig was.

Het kwam uit dat in zijn vorige relatie geweld regeerde. Ik moet zeggen dat de ex-vrouw in een psychiatrisch ziekenhuis is, en de dochter raadpleegt een psychiater na de andere sinds jaren.

Ik ben huisvrouw sinds het begin want hij verdedigde me om te gaan werken, dus geen pensioen, geen spaargeld.
1 jaar geleden heb ik klacht voor geweld gedragen dat ik opnieuw uit angst heb teruggetrokken want hij bedreigde me. Hij sloeg me, omdat ik wilde met hem praten over zijn dochter, die had me 2 keer beroofd en dat beviel hem niet.

Tot nu mijn partner antwoordt niet op mijn Mails, vraagt niet na zijn zoon.
Ik kwam erachter dat hij in ons burgerkantoor een adreswijziging op zijn dochter gedaan heeft.
Hijzelf heeft al een appartement na 1 week nadat hij ons verlaten heeft in Antwerpen, dus gaan de brieven bij zijn dochter dat ze hem overbrengt of nastuurt!

Ik zou graag willen weten:

Heeft hij het recht om ons aldus te verlaten zonder een cent?
De adreswijziging is dat ook het einde van ons Wettelijke samenwoning?
Kan ik ook de hulp van toegang tot het recht hebben in België?
Kan ik ook het recht op rechtsbijstand in België hebben (ProDeo?)
Wat moet ik doen, hoe moet ik dat doen en waar?

Zal ik het recht hebben om een compenserende uitkering te vragen?
Of reparatie van de schade verkrijgen omdat ik geen pensioen heb voor 7 jaar
Of Kan ik een vergoeding krijgen want hij de financiële steun was en ik niet werken kan omdat een operatie gepland is, wat hij wist.
Hij heeft gedacht om een verandering van adres te doen maar onze huur contract gaat op ons twee, moet hij hier nog steeds mee betalen?
Waarom beëindigt hij niet de wettelijke samenwoning, wat zit er hier achter?

Bedankt om de tijd in beslag genomen te hebben om me te lezen en ik zou dankbaar voor elke inlichting zijn.

PS
Hij heeft zijn dochter twee jaar onze relatie verborgen omdat hij zei dat ze was als haar moeder. En die twee jaar waren onze gelukkigste jaren. Deze dochter heeft een macht over hun vader, dat is ongelofelijk er maakt angst.
Ik was geen bedreiging voor haar, ik wilde alleen haar vader gelukkig maken.
Ja ik ben 47 en mijn partner 56
Om het in zijn professioneel taal uit te drukken: hij is gewoon zo deserteert van zijn familie.

Bonjour à toutes et à tous,

J’ai espoir qu'un juriste (ou autre) ici sur ce portail peut m'aider.

Pour mon histoire : Je suis française, mon partenaire est belge. Nous avons un enfant de 4 ans et nous vivons en Allemagne. Avant de nous installer en Allemagne, mon partenaire et moi avons contracté un Wettelijke samenwoning à la mairie Belge.
Mon partenaire m'a toujours dit que c'est l'équivalent du pacs en France. je ne suis pas certaine que ce soit bien la même chose.

Mon partenaire m'a quitté il y a 3 semaines de çà, sans mot dire, me laissant sans ressources (0,00 euros !!!) et se fichant si son fils de 4 ans a de quoi manger ! (il ne voulait jamais que j'aille travailler, me mettant ainsi de plus en plus en situation de dépendance financière)

Demande et Promesse de mariage ont été faite a plusieurs reprise, une robe de mariée déjà achetée (Robe et facture en preuve) , le tout toujours reporté car sa fille (dans le temps 23 ans) du premier mariage n´acceptais pas notre union.
Cette même qui m´a frappé étant au 8eme mois enceinte de notre enfant, lors de notre première rencontre.
Depuis que intrigue, manipulation de la part de sa fille qui était aussi manipulatrice que mensongère et qui lui mettais la pression de nous séparée se qui est donc arrivé.

Avec le temps, j´ai appris que dans sa vie antérieur régnais violence etc.
Il faut dire que l´ex-femme est dans une maison psychiatrique, la fille consulte un psychiatre après l´autre depuis des années déjà.

je suis mère au foyer depuis le début car il me défendais d´aller travailler. J´avais a m´occuper du ménage et de l´enfant et lui gagne les sous. Point argent il payait toutes les factures mais moi n´avais rien et ne recevais rien, donc pas de retraite, pas d’économie. Seul me reste des dettes.
Il y a 1 an j´ai porté plainte pour violence que j´ai a nouveau retiré.
Il me frappa car il ne lui plaisait pas que je voulais lui parler de sa fille qui me vola a 2 reprise

A ce jour, mon partenaire ne répond à mes Mails, ne demande pas après son enfant.
J´ai appris qu´il a passe a notre commune, a fait un changement d´adresse allant sur sa fille.
Lui même a déjà un appartement après 1 semaine a Anvers, donc les lettres vont chez sa fille qui les lui transmet!

A t´il le droit de nous délaisser ainsi sans un sou?
Le changement d'adresse, est ce la fin de notre cohabitation légale?
Puis-je également demander l'aide de l'accès à la justice en Belgique?
Puis-je également avoir le droit à l'aide juridique en Belgique (Prodeo?)
Que dois-je faire, comment dois-je faire et où?
Aurai-je droit de demander une indemnité compensatoire?
Ou obtenir une réparation des dommages parce que je n'ai pas de pension pour 7 ans
Puis-je faire valoir un préjudice que la rupture de l'union me fait subir ?
Ou puis-je obtenir une compensation car il était le soutien financier de la famille et que je ne peux pas travailler parce que une opération est envisagée, ce qu'il savait depuis un long moment.
Il a pensé à un changement d'adresse, mais notre contrat de location est sur nos deux noms, dois t´il aussi encore payer ? Ou que faire ?
Pourquoi il ne met pas fin à la cohabitation légale, qu´a t´il l´intention de faire?

Merci d'avoir pris le temps de me lire et serais reconnaissante pour tout renseignement. Cordialement.

PS Il a gardé notre relation secrète durant deux ans, car il a dit qu'elle était comme sa mère. Ces deux années étaient nos plus belles années.
Cette fille à un pouvoir sur son père, c'est incroyable et cela fait peur.
A aucun moment je n’étais une menace pour elle, je ne voulais que rendre son père heureux.
Oui, je suis une femme de 47 ans et mon partenaire en a 56
Pour l’exprimer dans son langage professionnel: il a déserté de sa famille.

Cordialement

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 03 apr 2013 09:03

beste,

U woont in Duitsland? Dit is een Belgisch forum waar de Belgische wetgeving wordt uitgelegd. Voor informatie over uw situatie zoekt u best een Duits juridisch forum op.

Mamilou
Topic Starter

#3 , 04 apr 2013 11:22

Goedendag eylis

Ja ik woon in Duitsland.
Maar ik zou graag willen weten wat in dit geval de Belgische wet zegt of bepaalt of meent
ik denk toch dan op het rechtvaardig forum hier te zijn!?

Reclame

eylis

#4 , 04 apr 2013 11:53

neen, in het land waar je woont is de wetgeving van dat land bepalend.
Dat wil dus zeggen dat je met de Belgische wetgeving niets kan doen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”