Broer met schulden heeft officieel adress bij mij.

William1984
Topic Starter

Broer met schulden heeft officieel adress bij mij.

#1 , 14 aug 2013 03:20

Hallo,

Mijn broer heeft schulden en is sinds een paar maanden officieel bij mij ingeschreven, maar woont er effectief niet. Hij woont samen bij de familie van zijn vriendin.
Deze familie wou niet dat mijn broer zijn thuis adress bij hun deed, dit is waarom hij nu bij mij is ingeschreven.

Nu vrees ik voor mijn meubels ingeval dat er een deurwaarder op bezoek komt.
Volgens een kennis hoef ik enkel een document op te maken waarop staat dat ik gratis een kamer verhuur aan mijn broer en dat alle meubels in mijn woning van mij zijn.
Vervolgens moet ik dit document laten registreren.

Nu zit ik met het volgend probleem; ik heb geen extra kamer. Ik woon in een klein appartementje met 1 kamer. Indien mijn broer hier zou willen slapen, zou hij op de zetel moet slapen.

Is het wel genoeg om zo een document op te maken? (Ik heb eveneens gemerkt dat de huisbaas ons huurcontract niet heeft laten registreren). Indien ja, hoe zou ik het exact moeten opstellen om mij te beschermen?
Indien niet, welke andere opties bestaan er zodanig dat mijn broer zijn post kan ontvangen en ik mijn meubels niet riskeer te verliezen?

Dank u voor de steun,
Vriendelijke groeten,

William

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 14 aug 2013 07:40

Dit is domiciliefraude, en voor zover ik weet helpen wij hier niet mee aan het overtreden van de wet.

Enige correcte oplossing is het laten uitschrijven van uw broer, en het juiste adres doorgeven.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 aug 2013 10:50

Zo'n papier is voor een deurwaarder NIETS waard. Enig verweermiddel tegen het opladen en verkopen van uw meubels en andere inboedel is het voorleggen van originele facturen.
Heb ooit meegemaakt dat eigenaar van een appartement een geregistreerde NOTARIELE akte aan zijn voordeur had opgehangen, waarin de notaris een inventaris opmaakte van al hetgeen van hemzelf was, en niet van zijn zoon.
Heeft niets geholpen. Een paar weken later heeft DW deur laten openen door slotenmaker, en alles opgeladen wat voordien reeds was opgeschreven.

Reclame

William1984
Topic Starter

#4 , 14 aug 2013 13:19

Dank U voor jullie antwoorden.

Het is zeker en vast mijn bedoeling niet om aan domiciliatie fraude te doen.
Wat ik wens is dat mijn broer een post adress heeft.

Indien ik hem moet laten uitschrijven en hij zich niet mag domicilieren waar hij momenteel verblijft, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel een post adress heeft zonder dat ik mijn goederen riskeer te verliezen?

Turaki

#5 , 14 aug 2013 15:36

Eigenlijk is dat niet uw taak, uw broer moet ingeschreven staan waar hij woont. Een referentie-adres krijg je enkel als je een goede reden hebt (langdurig verblijf in het buitenland, het grootste deel van het jaar rondtrekken, ...).

Tope

#6 , 14 aug 2013 16:10

Deze familie wou niet dat mijn broer zijn thuis adress bij hun deed, dit is waarom hij nu bij mij is ingeschreven.
Enige correcte oplossing is het laten uitschrijven van uw broer, en het juiste adres doorgeven.
En wat na uitschrijving?

Turaki

#7 , 14 aug 2013 17:34

Politie zal gaan kijken op de werkelijke verblijfplaats, en hem daar ambtelijk inschrijven.

William1984
Topic Starter

#8 , 14 aug 2013 18:29

Politie zal gaan kijken op de werkelijke verblijfplaats, en hem daar ambtelijk inschrijven.
En uiteindelijk zal een deurwaarder vroeg of laat daar de meubels gaan verkopen?
Mijn broer kan dus bij niemand gaan wonen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 aug 2013 19:58

Tenzij in een gemeubelde studio, met hoofzakelijk vaste meubels, en een zeer duidelijke en omvangrijke inventaris in de huurovereenkomst (en dan nog)

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”