Ik heb nl. even jullie goede raad nodig omtrent mijn probleem!
Ik en mijn vriend kochten in mei 2010 ons eerste huis samen. We hadden samen maar iets van een 15000 euro
Denk dat we beide ongeveer evenveel hadden.
We zijn niet getrouwd en wonen ook maar feitelijk samen. Wel hebben we een beding van aanwas en wordt elke maand ons loon op een gemeenschappelijke rekening gestort. Ik verdien zo'n 1600 à 1650 euro en dan mag ik gratis met de auto van het werk rijden (dus niet betalen aan tanken, onderhoud en verzekering)
Hij verdient ongeveer 1800 euro.
Ook het geld dat we spaarden is gemeenschappelijk. Hij heeft dan nog een rekening van zaken die hij na zijn uren werkt.
Nu 3.5j later vinden we dat het niet meer goed gaat en zouden we uit elkaar willen.
Ik had graag het huis gehouden en de lening verder betaald.
We hebben nog maar een 15000 euro kapitaal afgelost en de rest is intrest.
Mijn ouders hebben voor het vervangen van de ramen 22000 euro op mijn rekening gestort zodat ik die dan kon betalen. Ook voor de keuken die 8000 euro gekost heeft hebben ze 4000 euro op mijn rekening gestort zodat ik die kon bijleggen. De rest van dat bedrag is vab de gemeenschappelijke rekening gegaan.
Voor het renoveren van ons dak hebben we een onderhandse lening van 17000 euro, getekend door mijn ouders, mijn vriend en ik.
Ook betaalden mijn ouders de dakgoten , klinkers, stabilise en andere dingen die ik nu niet meer weet. Dit hebben ze niet doorgestort op mijn rekening maar uit eigen zak betaald.
Zijn oma deed een gift van 12500 euro op onze gemeenschappelijke rekening.
Zelf deden we enkele kleine verbouwingen van gemeenschappelijke rekening. Niemand betaalde iets apart.
Ik betaalde ook mee voor zijn auto, sigaretten,kleding,....
Hoe moeten We het nu allemaal regelen als ik de lening verder wil afbetalen?
Alvast bedankt voor de goede raad