Domicilie op andere plaats als hoofdverblijfplaats.

nanasubways
Topic Starter

Domicilie op andere plaats als hoofdverblijfplaats.

#1 , 31 okt 2013 10:51

Hallo,

Momenteel heb ik mijn domicilie en hoofdverblijfplaats nog thuis, bij de mama waar ik opgegroeid ben. Ik heb een appartement gekocht in de buurt, maar dit is nieuwbouw en nog in de maak. In tussentijd heb ik iets gevonden met mijn vriendin om te huren in Antwerpen, slechts voor 9 maanden.
De verhuurder kan echter zijn domicilie niet weghalen (klein beschrijf), waardoor ik de mijne daar niet kan zetten (het verplaatsen van de domicilie is vooral nodig voor mijn werkgever, welke mijn treinabonnement regelt).

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik binnen de wet leven, indien ik hier toch 9 maanden wil huren? Kan ik best mijn domicilie ergens anders zetten, of wordt er aangeraden deze te laten staan waar hij nu is tot mijn appartement af is?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 okt 2013 12:29

Dat is fraude. De 'verhuurder' mag daar niet verhuren en pleegt hierdoor een fraude (oplichting van de overheid).
Dat u dan geen abonnement kan krijgen .... tja wat wil u.
U plaats gewoon uw domicilie op de plaats waar u werkelijk woont en laat de verhuurder op dat adres schrappen. Dat hij in de problemen komt is niet uw zaak.
Juridisch advies geven over iets dat wettelijk strafbaar is????

nanasubways
Topic Starter

#3 , 31 okt 2013 12:34

Ik wilde enkel weten of dit op een of andere manier mogelijk was. Dat dit fraude was, wist ik niet, vandaar de vraag.
Bedankt voor de info.

Reclame

Franciscus

#4 , 31 okt 2013 12:43

Niet alleen fraude. Gezien de eigenaar ook op dat adres woont zijn ALLE spullen die daar staan ook van hen.
Huiszoekingen, beslagnames, boetes, belastingen enz enz komen allemaal naar dat adres.
Een deurwaarder is dus gerechtigd alles op te schrijven en openbaar te verkopen.
U zal dan alle gerechtelijke stappen moeten doen (revindicatie) via beslagrechter om te ontsnappen aan de boetes en beslagnames. De kosten zijn wel voor u.
En dit tot de volgende deurwaarder langskomt.

Als voorbeeld: een huurder verhuurde zijn appartement onder -- betaalde zelf de eigenaar niet -- resultaat DW die het ganse appartement met goederen van de onderhuurder heeft ontruimd (uithuiszetting). Onderhuurder al zijn goederen kwijt en stond op straat.

nanasubways
Topic Starter

#5 , 31 okt 2013 13:11

Oke! Daar ben ik al heel wat wijzer mee. Heel erg bedankt voor de uitleg!

Franciscus

#6 , 31 okt 2013 14:09

En dat was alleen het deel wat verhuurder betreft.
Voor uzelf u woont op plaats x en uw domicilie staat ergens anders ook daar kan de politie bij controle u afschrijven wegens niet aan te treffen.
Ofwel wordt uw nieuwe verblijfplaats aangegeven en wordt u ambtelijk ingeschreven.. met een boete wegens niet binnen de wettelijke termijn aangeven van adreswijziging.
Ofwel zonder gekend nieuw adres dat heeft tot gevolg dat u geen officiële post meer ontvangt, u voor de wet beschouwd wordt als een niet-inwoner van het rijk, uw SIS kaart niet meer werkt, u gesignaleerd staat in het politiesysteem als op te sporen voor opzoeken verblijfplaats,veroordeeld wordt (correctioneel) wegens inbreuk bevolking ... enz enz en dat allemaal om al medeplichtige van fraude te functioneren.
Een van de gevolgen is ook dat u een verkeersboete bij interceptie contant mag betalen.

nanasubways
Topic Starter

#7 , 31 okt 2013 14:35

Bedankt Franciscus voor de uitgebreide uitleg.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”