Erfrecht

regievki
Topic Starter

Erfrecht

#1 , 12 mar 2008 17:58

Drie jaar na het overlijden van mijn moeder woon ik nog steeds in de ouderlijke woning waar ik samen met moeder woonde. Deze woning is nog steeds in onverdeeldheid na het overlijden van moeder en ik heb nog een broer en een zus.
Er is bij haar overlijden niets afgesproken over enige huur als ik bleef wonen in de ouderlijke woning en ik woon dus al die tijd gratis.
Nu willen broer en zus mij huur laten betalen met terugwerkende kracht voor die drie jaar. Kunnen zij dat, wettelijk gezien ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 12 mar 2008 19:53

Ja.
Hoe staat U daar zelf tegenover? Vindt U dat normaal of niet? Zou U hetzelfde doen of zou U het al van in het begin gedaan hebben?

regievki
Topic Starter

#3 , 13 mar 2008 01:10

Ja.
Hoe staat U daar zelf tegenover? Vindt U dat normaal of niet? Zou U hetzelfde doen of zou U het al van in het begin gedaan hebben?

Vind het zelf enigzins abnormaal omdat men mij 3 jaar geleden in de waan heeft gelaten dat ik gratis mocht blijven wonen tot aan de verdeling(= verkoop van de woning om uit onverdeeldheid te treden) Nu er oneenigheid is ontstaan bij de verdeling van de nalatenschap eist men plotseling 3 jaar achterstallige huur. (zelf zou ik dan eerder van in het begin huur gevraagd hebben)

Reclame

wanton

#4 , 13 mar 2008 20:36

In de huurwet staat ergens dat een eigenaar die vergeet de huur te indexeren , slechts maximum drie maanden kan teruggaan om deze achterstal op te eisen.
Naa analogie daarmee , durf ik stellen dat voor het al dan niet betalen van huur men ook maximaal drie maanden in het verleden kan vragen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”