schulden

Hildeken
Topic Starter

schulden

#1 , 07 apr 2008 19:34

Volgende maand treed ik voor de tweede keer in het huwelijk. Maar nu hebben wij een domper op ons geluk. Mijn aanstaande man heeft een dochter uit zijn vorige huwelijk, zij is ongeveer 20jaar oud. Nu hebben wij deze week vernomen dat zij in een ontwenningscentrum voor drugs zit. Mijn aanstaande man heeft met haar geen contact meer sinds ze bij haar vriend en daarna bij haar moeder is gaan wonen. Haar moeder wil haar ook niet meer terug. De dochter heeft of had ook schulden gemaakt en heeft haar auto moeten verkopen, ik weet niet of zij nog meer schulden heeft. Nu is mijn vraag, wie gaat die evt. schulden aflossen en wie bekostigd haar verblijf in dat centrum. Kan mijn aanstaande man daar voor opdraaien ? Kan het zijn dat hij nog verantwoordelijk is voor haar tot haar 24ste. En kan ik ook voor haar schulden opdraaien als we getrouwd zijn. Ik hoop dat ik hierop duidelijke antwoorden krijg vooraleer ik de grote stap zet. Alvast bedankt hiervoor

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 08 apr 2008 09:34

Vanaf de leeftijd van 18 jaar is men zelf verantwoordelijk voor de gemaakte 'brokken'.
Zorg er wel voor dat ze niet op uw adres ingeschreven is.

Hildeken
Topic Starter

#3 , 08 apr 2008 19:50

bedankt voor uw antwoord op mijn vraag, nu kan ik met een gerust geweten de grote stap wagen. grtjs :D

Reclame

andy

#4 , 18 apr 2008 09:00

Vanaf de leeftijd van 18 jaar is men zelf verantwoordelijk voor de gemaakte 'brokken'.
Zorg er wel voor dat ze niet op uw adres ingeschreven is.
Opmerking:

Een behoeftige kan steeds levensonderhoud vorderen van haar bloedverwanten in rechte lijn, zo kan de dochter wel degelijk na haar 18de nog haar vader aanspreken.

Voor zover natuurlijk andere categoriën zijn uitgesloten, m.n. er geen echtgenoot noch ex-echtgenoot aangesproken kan worden. Deze volgorde vloeit voort uit cassatierechtspraak.

Zie art. 205 juncto 207 BW mbt de gemeenrechtelijke onderhoudsplicht tussen bloedverwanten in de rechte lijn.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”