schulden

sweaty
Topic Starter

schulden

#1 , 08 apr 2008 21:07

Ik heb 1 jaar en 7 maanden samen gewoond met mijn ex-vriend. Wij woonden feitelijk samen. Vorige maand maakte ik een eind aan onze relatie.

Mijn ex-vriend is zelfstandige en heeft nu een hoop schulden. Ik heb nergens meegetekend in zijn bedrijf. Ik heb enkel mijn domiciliering gehad op hetzelfde adres. Zelfs het huurcontract staat volledig op zijn naam. Kan hij voor de tijd dat ik nog bij hem gedomicilieerd was, mij burgerlijk aansprakelijk stellen voor de gemaakte schulden? (Mijn domiciliering werd pas een maand na mijn vertrek voltooid.)

Over de vraag om onderling overeen te komen over de verdeling van de meubelen, krijg ik telkens een afwijzend antwoord.
Door zijn schulden zal er wellicht een deurwaarder voor zijn deur staan.
wat kan ik doen om mijn deel van de meubelen op te eisen? Als de meubelen worden aangeslaan, ben ik ook mijn deel kwijt?

met vriendelijke groeten,

Sweaty

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
andy

#2 , 13 apr 2008 22:42

1. U kunt uiteraard niet burgerrechtelijk aansprakelijk gesteld worden voor de schulden gemaakt door uw ex.

2. De deurwaarder zal idd beslag leggen op gans de inboedel, tenzij u kan aantonen dat de goederen uw eigendom zijn (door facturen,....).

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”