Samenwonenden uit mekaar.

Joachim
Topic Starter

Samenwonenden uit mekaar.

#1 , 21 apr 2008 11:25

Begin februari zijn mijn ex en ik uit mekaar gegaan. (zij had een nieuw lief en is vertrokken) We hadden geen samenlevingscontract en dergelijke. We hebben wel een huis gekocht dat op beiden geschreven is. (nog maar 1.5 jaar geleden)
Over dat huis is nog niets geregeld. Het huis is herschat geweest door de notaris maar mijn ex vond dat dat niet voldoende was. Aangezien ik bij de aankoop eigen geld geinvesteerd heb en zij niet zou ze nu, indien ik haar "uitkoop" niets krijgen. (ik wl hier blijven wonen) Zij zou het huis willen laten herschatten maar ze laat dat aanslepen, in de hoop dat de berekening over meer maanden zal gaan denk ik. Voor dat te laten herschatten onderneemt ze ook nog steeds niets. Sinds we uit mekaar zijn betaal ik alles alleen af.

Dus, haar oplossing is: ze onderneemt niets, ze negeert mij volkomen en ze gaat met niets akkoord. Wat kan ik doen tegen zo een koppig persoon?
Het is de bedoeling dat we onderling overeen komen... En ik heb geen zin in advocatenkosten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 24 apr 2008 17:09

Beginnen met een aangetekende brief waarin je meld dat je de woning wens over te nemen en dat er een schatter is aangesteld die een bepaalde prijs naar voor geschoven is. Vermeld erin dat je ze een bepaalde tijd geeft om te reageren, want dat ze anders haat akkoord geeft ivm die schatting.

Dit is gewoon eens luidop denken, want je vraagt het gewoon best aan je notaris. Die zou dat toch moeten weten.

Je neemt best een andere notaris dan de haren.

mapleleiah

#3 , 24 apr 2008 17:24

Het is maar normaal dat als uw ex een tijdje lang meebetaald heeft in de lening, dat ze tenminste die investering terugkrijgt ... Ik zou ook niet akkoord gaan, hoor, mocht mijn vriend mij met "niets" willen wegsturen!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Joachim
Topic Starter

#4 , 27 apr 2008 20:34

Ze heeft zelfs toen we nog samen waren niet meebetaald, ze studeerde en had een uitkering. Die uitkering alleen al zou haar deel geweest zijn van wat ze moest bijleggen, dan spreken we nog niet over gsmkosten, eten, drinken, water en electriek, verwarming, internet, (mijn) auto waar ze mee naar school reed, verzekering ...

En ik heb ook nog het schrijven en alle andere kosten alleen betaalt, daar heeft ze ook haar deel nooit van bijgelegd.

Dus, ze verdient het van niets te krijgen.

mapleleiah

#5 , 27 apr 2008 21:31

Ze heeft zelfs toen we nog samen waren niet meebetaald, ze studeerde en had een uitkering. Die uitkering alleen al zou haar deel geweest zijn van wat ze moest bijleggen, dan spreken we nog niet over gsmkosten, eten, drinken, water en electriek, verwarming, internet, (mijn) auto waar ze mee naar school reed, verzekering ...

En ik heb ook nog het schrijven en alle andere kosten alleen betaalt, daar heeft ze ook haar deel nooit van bijgelegd.

Dus, ze verdient het van niets te krijgen.
Uit uw zin "we hebben een huis gekocht dat op ons beiden GESCHREVEN is" begreep ik dat u de woning samen gekocht hebt en dat zij er dan ook een deel in meebetaalde. Mijn excuses voor het misverstand.

Ik begrijp wel niet waarom dat huis op jullie beider namen staat als zij er niet aan mee ging betalen? Ik hoop dat dit geen nare gevolgen voor u heeft.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Joachim
Topic Starter

#6 , 02 mei 2008 22:36

Omdat ze eens ze afgestudeerd was wel ging mee betalen.
Hadden we het bij de aankoop enkel op mijn naam gezet, dan zouden we het moeten laten herschrijven eens ze wel mee betaalde. Dat zou amper 2 jaar later geweest zijn. Anders zou ze daar niet happy mee geweest zijn.

Dus, dat was een meerkost. Achteraf gezien bleek dat toch geen goed idee te zijn..

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”