weet hier iemand raad op

chrisna
Topic Starter

weet hier iemand raad op

#1 , 01 mei 2008 11:09

hallo,
ik hoop dat er mij hier iemand raad kan geven , het gaat over het volgende :

9 jaar geleden samen met mijn ex-vriendin een huis gekocht lening staat op naam van beide maar het ging al die tijd van mijn persoonlijke rekening !

een jaar geleden zijn we uit elkaar gegaan we hadden 2 kinderen omdat ik niet wilde dat de kinderen op straat zouden staan mocht ze van mij het huis overkopen voor 15000 euro en de openstaande lening van ongeveer 50000 euro dus ze deed echt(een koopje).
ze mocht het huis wel niet verkopen als ze dat wel deed moest ze de rest van mijn deel uitbetalen aan de kinderen .

nu 13 maand verder heb ik nog altijd mijn deel niet gezien , lening gaat nog iedere maand van mijn rekening wat ze wel terugbetaald natuurlijk maar ik kan niet verder met mijn leven zo .

al die jaren ging de lening af van mijn persoonlijke lening,waar ze niks van hoefde te betalen.(idem verzekeringen)
kan ik iets doen ? blijkbaar mag ze daar gewoon blijven wonen en zo alles een beetje rekken ? kan ik eventueel iets terugvragen van de lening die ik altijd betaalde
in een normale situatie zou ik dat niet doen maar ze drijft me er wel toe (nu mag ik 4 weken kinderen niet meer zien ) enz...
ben echt teneinde raad ik had ook een overeenkomst met haar dat ik allimentatie zou betalen omdat ze haar lening zou krijgen nu kan ik zelfs geen co-ouderschap meer krijgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mei 2008 12:45

U kan een procedure starten om uit onverdeeldheid te treden. Dan wordt de woning openbaar verkocht. Als jullie een tontine-beding hebben afgesloten kan dit een probleem zijn. De rechtspraak is verdeeld of men dan gedwongen uit onverdeeldheid kan treden.

Wat de betaling van de lening betreft: die is in de rechtspraak een onderwerp waarover men zeer verdeeld is. Veel hangt ook af van wat jullie voor het overige verdienden en wie wat betaalde. Om het simpel te stellen: als je vriending ondertussen andere zaken betaalde, of jullie spraken af dat zij voor het huishouden en de kinderen zorgde, en zij ondertussen ook niets heeft kunnen sparen is dit een andere situatie dan als zij ondertussen wat jij voor de lening betaalde mooi heeft kunnen sparen en nu een mooi spaarpotje heeft en jij niets.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”