Inbreuk Privacy wetgeving door herbalife?

mp27
Topic Starter

Inbreuk Privacy wetgeving door herbalife?

#1 , 10 mei 2012 12:48

Al tientallen jaren ben ik een tevreden gebruiker en distributeur van Herbalife producten. Dat heet "Onafhankelijk Distributeur"
Hoewel ik dus "onafhankelijk" ben, wordt ik door Herbalife nu wél verplicht klanteninformatie door te geven, zoals naar adres, tel.nr, verkochte producten etc.
Dit stelt Herbalife in staat om te controleren of ik inderdaad aan die klanten geleverd heb.
Ik heb aangegeven daar moeite mee te hebben, omdat dit me een inbreuk lijkt op de pricacy wetgeving. Mijn klanten zitten er niet op te wachten om door Herbalife gebeld te worden (immers Herbalife verkoopt niet zelf de producten, maar ik als "Onafhankelijk distributeur").

Nu worden mijn commissies en royalties ingehouden omdat ik niet aan hun voorwaarden voldoe.

Kan dit zo maar? Zijn die voorwaarden om mij te verplichten privacy gevoelige informatie aan hen door te spelen inderdaad een aantasting van de Privacy wetgeveing?

Groet,
Marcel

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding