GOOGLE STREETVIEW

breydel
Topic Starter

GOOGLE STREETVIEW

#1 , 02 okt 2012 16:21

Nu bijna een jaar geleden heb ik bezwaar gemaakt tegen het online zetten van fotografisch materiaal via google streetview. Ik heb dit middels de geijkte weg gedaan (tweede maal 6 maanden terug) maar tot nog toe niets van Google zelf gehoord. Ons huis is tevens nog steeds te zien via streetview.
kan ik hier juridisch bezwaar tegen aantekenen en zal dit iets uithalen/ is dit zinvol?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 okt 2012 17:11

Hmmm bij mij was dit binnen het uur geregeld via mail voor mijn en al de huurwoningen.

breydel
Topic Starter

#3 , 02 okt 2012 17:16

ik heb dit via -probleem melden- onderaan de betreffende foto's gedaan. Alles ingevuld en aangevinkt en niets meer van gehoord.
Moet er verder misschien nog een specifiekere reden worden opgegeven? Ik heb dit, met inbegrip van de poging van daarnet, nu reeds drie maal gedaan...
Via welk mailadres heeft u dit aangegeven aub?

Reclame

Vandebos

#4 , 02 okt 2012 20:00

Even de werkwijze terug opgezocht.

Ik heb dit op dezelfde wijze gemeld en even later (uurtje of 2) een mail ontvangen in mijn google account dat de foto's werden aangepast.

Lori

#5 , 03 okt 2012 17:13

Ik heb dat ook tot tweemaal toe moeten vragen voor ze dat uiteindelijk wazig maakte .Misschien moet je er nog maar eens een mailtje aan wagen en bijschrijven dat je dit probleem al enkele keren hebt gemeld zonder resultaat .

Gr,

WP002

#6 , 03 okt 2012 17:18

http://www.privacycommission.be/nl/them ... treet-view" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.privacycommission.be/nl/faq-page/387" onclick="window.open(this.href);return false;
De beelden zijn nog steeds niet onherkenbaar gemaakt ondanks de aanvraag die ik meer dan 15 dagen geleden indiende.

Mocht Google geen gevolg geven aan uw aanvraag binnen een termijn van 15 dagen, dient u een schrijven te sturen om het probleem te melden. U kan Google contacteren op het volgende adres: Google Belgium, Etterbeeksesteenweg 176-180, 1040 Brussel. Gelieve het e-mailadres te vermelden dat u opgaf bij uw zonder gevolg gebleven aanvraag en het juiste adres van het element dat u onherkenbaar wenst te laten maken.

Indien Google binnen de maand na de indiening geen gevolg verleent aan deze schriftelijke vraag kan u de Privacycommissie contacteren die zich tot Google zal wenden teneinde te vernemen waarom uw aanvragen zonder gevolg blijven. Vergeet niet een kopie bij te voegen van uw briefwisseling met Google.
Mijn ouders wilden ook hun woning onherkenbaar maken. Op e-mailcorresponentie werd er niet gereageerd. Een gewone brief met dreigen naar de PC te stappen heeft de truc gedaan.

j.demoor

#7 , 04 okt 2012 08:26

“Art.10.De auteur of de eigenaar van een portret dan wel enige andere persoon die een portret bezit of voorhanden heeft, heeft niet het recht het te reproduceren of aan het publiek mede te delen zonder toestemming van de geportretteerde of, gedurende twintig jaar na diens overlijden, zonder toestemming van zijn rechtverkrijgenden.”(30 JUNI 1994. - Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten).
‘Een portret is een schilderij gemaakt door een portretschilder, een foto gemaakt door een fotograaf, een gebeeldhouwde weergave van iemands hoofd of buste, of een andere artistieke voorstelling van een mens of een groep personen’(Wikipedia).

‘Ons huis is tevens nog steeds te zien via streetview.’

Indien daarop geen portret te zien is dan valt die publicatie niet onder toepassing van voornoemd art.10.

“Art.8.Recht op eerbiediging van privé-, familie- en gezinsleven.1. Eenieder heeft recht op eerbiediging van zijn privé leven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling...”(4 NOVEMBER 1950. - Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele Vrijheden).
De eerbieding van ‘zijn huis’ houdt mijns inziens niet het verbod in uw huis te laten zien via streetview.

‘Wet 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten aanzien van de gegevensverwerking‘,dit is de zogenaamde ‘privacywet’ die beperkt blijft tot ’de gegevensverwerking’
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Privacy-bescherming”