doorzoeken vuilniszak toegelaten?

konijntje1
Topic Starter

doorzoeken vuilniszak toegelaten?

#1 , 23 mei 2013 06:45

Geachte,

Een klein vraagje,

De woonsituatie;
Woning eigenaar1, achterliggende garage eigenaar2 (word bewoond). Recht van doorgang naar de garage via notarieele akte.

Nu eigenaar2 heeft vuilniszakken op de eigendom geplaats van eigenaar1. Niet op het gedeelte van overgang maar dus op de effectieve eigendom zelf.
Dit met bedoeling om deze buiten te zetten voor huisvuilophaling.

Door tussenkomsten van politiediensten en verschillende rechtzaken had ik opgemerkt dat er gelijk verscheurde papieren in die vuilniszak zaten.
Ik heb deze binnen genomen, compleet uit elkaar gesmeten en een 6-tal documenten samen gesteld uit de gescheurde papieren daarin aangetroffen.

Deze documenten zijn schdelijk voor de rechtzaak van eigenaar2.

Kan/mag ik deze documenten gebruiken?
Ik heb voor de zekerheid een klein filmpje gemaakt met mijn gsm waarin te zien is waar de zakken buiten juist staan. Alsook mondeling datum vermeld en wat er gedaan/gevonden is.

Ik heb deze doc's nog niet afgegeven aan de politie.

Dank bij voorbaat,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 23 mei 2013 10:24

als je kan bewijzen dat de vuilniszakken van eigenaar 2 op jouw grond (eigenaar 1 ) stonden, dan zijn die zakken eigenlijk van jou...
Maar dan moet je dat natuurlijk kunnen bewijzen. Je had de foto van de plaats deze vuilniszakken moeten nemen met een krant van de dag erbij.

Turaki

#3 , 23 mei 2013 10:58

En klacht indienen wegens sluikstorten, met de papieren als bijlage om de identiteit van overtreder te bewijzen.

Reclame

konijntje1
Topic Starter

#4 , 23 mei 2013 13:00

denk dat ik deze middag de bewijzen ga afgeven aan de politie. Zakken zijn momenteel nog aanwezig op mijn eigendom.
Dit kunnen ze desnoods nog checken.
Natuurlijk, niets bewijst dat de documenten uit die zakken komen eh :s.

Wat gebeurd er met duidelijke bewijzen waar van er een woord tegen woord situatie aan voorafgaat.
BV, ik zeg "zo verkregen" en toegestaan. Zij zegt "gestolen" en niet toegestaan.

Worden zulke bewijzen toegelaten?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mei 2013 20:20

Op uw eigendom is uw eigendom.
Op de openbare weg is enkel de overheid bevoegd, res nullius: het behoord niemand meer toe. In dat geval is het de overheid die beslist over de aldaar geplaatste zaken.

Terug naar “Privacy-bescherming”