Privacy schenden, mails lezen en gesprekken opnemen

Justine123
Topic Starter

Privacy schenden, mails lezen en gesprekken opnemen

#1 , 20 dec 2013 00:02

Ik heb relatieproblemen :mrgreen: . Nu doorzoekt m'n vriend van zodra hij de gelegenheid heeft m'n mails als ik maar 1 moment vergeet uit te loggen (emails, priv berichten op forums enz.....)Hij zegt dat als ik mij vergeet af te loggen, dat hij het recht heeft alles te doorsnuffelen..
Meestal had ik mijn mails al gewist, maar hij doorzoekt zelfs tot in mijn verzonden en gewiste emails, wat ik soms toch vergeet te verwijderen. Zo ook zelfde met sms gesprekken.
Ook neemt hij gesprekken live op, bvb als ik iemand moet voeren, verstopt hij z'n MP3 speler ergens (ik geef toe dat ik meestal wel vermoed als hij me opneemt en soms op zoek ga naar afluister apparatuur, maar zo'n kleine toestelletjes vind ik dus niet) en confronteert me daar later mee als er iets gezegd is waar hij niet gelukkig mee is, de inhoud doet hier niets toe, het is gewoon het feit dat hij mij ongevraagd opneemt (en dus ook derden, waarvan ik me dus afvraag of hij hier niet ferm buiten de wet gaat). Ik vind dit enorm laag, zeker op regelmatige basis en het verbetert er alles behalve de relatie op. Zelfs tijdens discussie's dreigt hij met zaken die hij opgenomen heeft en vraagt me dan of ik het nog eens wil horen (de gesprekken bewaart hij in een mapje). Absurder kan ik het niet indenken, je moet maar het lef hebben...
Word dit echt stinkend moe, hij bereikt hier dus alleen het omgekeerde mee, dat ik alles kotsbeu word.
Telkens er zo iets voorvalt heerst er enorme spanning, hij belooft het dan niet meer te doen, maar eind erna is het weer hetzelfde liedje. Zo ook deze tekst zal hij lezen, maak me daar geen illusie's over, want hij doorzoekt echt alles. Ik ben er overspannen door en voel me niet gelukkig meer.
Zelf heeft hij (typisch toch :twisted: ) chatvriendinnen, ik weet van oa zo iemand dat hij me enorm zwart kan maken nadat er problemen zijn geweest (al dan niet ernstig maar de gradatie van problemen doet hier niet toe), maar zelf laat ik hem met rust. Het interesseert me geen zier wat hij over mij te vertellen heeft omdat ik weet dat hij gewoon alles uitsmijt wat op z'n lever ligt en het enorm kwetsend kan zijn en ik wil het gewoon niet lezen, zo iets is op dat niet mijn, maar zijn probleem.
Wat gebeurd is, is gebeurd, ik ga daar niet verder meer op in. Is naar de toekomst toe dat ik graag wil weten of hij zomaar m'n mails mag inlezen, ook al vergeet ik me uit te loggen en in de toekomst nog m'n stem mag opnemen en bewaren op de computer. We zijn niet getrouwd en geen kinderen, ik ben gewoon zijn vriendin die bij hem inwoont. Daar ik dit niet langer meer pik, wil ik graag weten wat ik hieraan kan doen zodat dit in de toekomst nooit meer voorvalt. Het is genoeg geweest.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 dec 2013 00:46

Het is genoeg geweest.
Weggaan.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

duma

#3 , 20 dec 2013 07:50

En snel.

Reclame

Turaki

#4 , 20 dec 2013 09:44

Opname van gesprekken mag enkel als een deelnemer akkoord gaat. Hij kan dus wel stiekem gesprekken opnemen waar hij aan deelneemt, maar niet als hij niet aanwezig is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 dec 2013 20:26

Gezien niet gehuwd is er ook geen enkele wettelijke mogelijkheid dat hij uw mails kan en mag lezen.
Indien niet aanwezig bij het gesprek is het zo wie zo ook strafbaar.

Indien mogelijkheid tot stalking niet aarzelen aangifte bij politie te doen met duidelijk de vraag tot vervolging.
Aan gemeente duidelijk stellen dat uw adres onder geen voorwaarden aan derden mag gegeven worden.
Ook uw kwartierinspecteur in kennis stellen die kan nagaan of de melding in het rijksregister is aangemaakt.

Zorgen dat uw PC/laptop, enz enz beter beveiligd wordt ... mogelijk anti-spyware op laten plaatsen door een betrouwbaar persoon.
(zodat kan gezien worden wie wanneer in een bestand is geweest).

Hem dringend verwijzen naar een therapeut die iets aan zijn jaloezie kan doen...
Als u de mp3 speler vind in de wagen ...deze laten 'verdwijnen'.

Turaki

#6 , 20 dec 2013 23:28

Als u de mp3 speler vind in de wagen ...deze laten 'verdwijnen'.
Of klacht indienen bij de politie wegens stalking, en afgeven als bewijsmateriaal.

Scorpio

#7 , 06 mar 2014 13:07

Ik hoop dat je ondertussen bent weggegaan bij dez man. Je bent in relatie met een psychologisch geweldadige man. Relatie geweld is een vicieuze cirkel, die nooit eindigt. Nooit! Na de bloemetjes begint het terug opnieuw. Tot op een dag het fysisch geweld begint. Ga desnoods praten met iemand van Slachtofferhulp (dat is gratis) Ik wens je veel sterkte.

skabalie

#8 , 06 apr 2014 03:10

Als hij geen fysiek geweld gebruikt,bestaan er goedkope handige en betrouwbare pc oplossingen,dat hij je mails niet meer kan lezen.Er bestaan namelijk apparaatjes,die je enerzijds moet steken in een usb poort,en het andere in je zakken.Van zodra je meer dan 30 cm verwijderd bent van je pc,gaat die direct op slot,en kan er niemand behalve jij nog in.Ik help hierbij nu niet je relatie,maar wel de beveiliging,dat hij je pc niet meer in kan.vergeet je uit te loggen,geen probleem,verlaat je de pc,gaat direct op slot.
Nu het sms probleem.Bijna iedere gsm,ook ouderwetse hebben een mogelijkheid om na enkele seconden de toetsenblokkering te activeren.Als je daar nu een code op steekt,dan kan hij het vergeten,om je sms'jes te lezen.Mocht je een op android gebaseerde smartphone gebruiken,laat hem dan "NOOIT" onbewaakt achter.Reden zal ik hier niet schrijven,want als hij meeleest zou hij teveel leute hebben.

Terug naar “Privacy-bescherming”