Derde persoon heeft ongewenst foto's genomen van tuin.

Serees
Topic Starter

Derde persoon heeft ongewenst foto's genomen van tuin.

#1 , 28 apr 2014 12:28

Gisteren hebben we een dame betrapt die ongewenst foto's aan het nemen was van mijn tuin.

Deze dame is sinds kort erfgenaam van het huis dat gelegen is naast een weg met recht van overweg die naast mijn huis loopt.
Dit huis is al jaren in renovatie en er liggen (onbeschermt) tal van stenen en zelf marmer en graniet in de garage en zelf op stukken grond die geen eigenom zijn van de bewuste persoon.

Ze wil met de foto's aantonen dat er voor de in mijn tuin aangelegde bloembak vermoedelijk stenen gebruikt zijn die toebehoorde aan haar als erfgenaam.
Dit is niet het geval; de gebruikte stenen hebben wel toevallig dezelfde kleur; maar ik heb ze een hele tijd geleden via een announce op 2de hands verkregen (ik heb nog de correspondentie hierover).

De persoon drijgt er mee de politie in te schakelijk als we geen vergoeding aan haar betalen.
Kan ik hier tegen iets doen?
Kan ik eisen dat deze foto's vernietigd worden of niet als bewijs gebruikt kunnen worden?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 apr 2014 21:04

Dame in kwestie vriendelijk verzoeken alstublieft de politie in te schakelen aangezien zij dan verplicht is ten eerste te bewijzen dat de stenen van bij haar komen en ten tweede dat ze dan de onwettig genomen foto's zal dienen te overhandigen op basis waarvan u vervolgens een tegenklacht kan indienen. In het schrijven zelf de dame in kwestie even vriendelijk meedelen dat u haar expliciet het recht ontzegt alsnog verdere foto's te nemen van uw tuin als deze te betreden zonder geldig bevelschrift of vonnis.

Aangetekend natuurlijk.

eylis

#3 , 28 apr 2014 21:56

en neem de volgende keer ook foto's van haar als ze foto's van uw tuin aan het nemen is.
Of nog beter film haar :mrgreen:

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”