Hallo,
Ik heb een vraag. Enkele weken geleden heb ik iets heel dom gedaan. Ik heb online iemand leren kennen die duidelijk enorm geïnteresseerd was in mij. Ik hield de boot in het begin af aangezien ik een vriendin heb. Ze bleef mij constant pikante foto's doorsturen en op een avond ben ik na een paar glazen alcohol op haar avances in gegaan. Er zijn enkele pikante gesprekken geweest online.
Ik voelde mij daar enorm slecht bij de dag erna en wou dit dan ook meteen stopzetten. Ik heb vanalles geprobeerd om mij eruit te praten, maar dat ging niet. De dame in kwestie blijft mij dagelijks tientallen berichten sturen. Zij kent ook iemand uit mijn werkmilieu waar ik redelijk hoog aangeschreven sta. Zij wil afspreken met mij, maar ik wil dit niet. Ik heb enorm veel spijt van wat ik gedaan heb (los van het chantage verhaal).
Ze dreigt ermee alle gesprekken door te sturen naar al mijn collega's en vrienden als ik niet aan haar eisen voldoe. Ik leef sinds enkele weken in continue angst en slaap en eet hierdoor niet meer. Als ik enkele uren geen berichten terugstuur begint ze al te dreigen.
Kan ik hiervoor klacht indienen onder de noemer chantage of smaad? Ik wil haar ook duidelijk maken dat ik dit ga doen, want zo is dit niet meer leefbaar. Ik ga sowieso mijn fout opbiechten aan mensen in mijn dichte kring, maar ik wil niet dat mijn naam door het slijk gehaald wordt aangezien dit nefaste gevolgen voor mijn carrière kan hebben.