verbod op kinderen

Hafiz
Topic Starter

verbod op kinderen

#1 , 26 jan 2015 13:27

Beste mensen,

ik had eens een vraag mijn ex-vrouw is sinds september weg van me

met onze 2kinderen een dochter van 10m en een zoon van 2.5j nu heeft ze altijd contact blijven houden

tot blijven slapen toe met de kinderen het ging terug de goede weg uit. Maar rustig aan,

nu sinds 24dec is alle contact verbroken door haar ik verneem niets meer tot mijn ongerustheid naar de kinderen toe

bezoekersruimte is opgestart van mijn kant is alles in orde maar ex die laat niets horen, het ocj zit er ook in verwikkeld en we hadden

14dagen geleden een afspraak daar waar ik alleen stond ... Nu wil ik graag eens tot aan de school gaan van m'n zoontje

kan ik ergens horen of ik al dan niet een verbod heb op mij kinderen Maar ik weet niet tot hoeverre het allemaal geëvolueerd is

Zo ja is het niet verplicht een verbod in de moedertaal u te mededelen en dat je iets moet ondertekenen van in kennis gebracht van

eventueel verbod ....

Een vader die machteloos alleen maar kan toezien ....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 26 jan 2015 13:30

U kan geen verbod hebben op uw kinderen, laat dat duidelijk zijn. Dat bestaat niet in België.

Maar aangezien u hier aanhaalt 'in de moedertaal', kan het dan zijn dat u misschien wel een ander document ontvangen heeft?

En neen, dat moet niet in uw moedertaal.

Hafiz
Topic Starter

#3 , 26 jan 2015 13:35

ik ben belg maar ik gebruik een andere naam want tegenwoordig komt toch alles uit en krijg ik steeds alles op mijn neus gedrukt

Reclame

duma

#4 , 26 jan 2015 13:40

Niemand vroeg naar uw nationaliteit, maar wel of u een document ontvangen heeft? En in welke taal dat dan was?

Hafiz
Topic Starter

#5 , 26 jan 2015 13:56

Ik was ervoor al eens tot daar gegaan en had ze politie gebeld waarom ik weet het niet ik ben zachtaardig van aanleg en heb totaal geen

slechte intenties. De politie vroeg mij toen of ik al dan geen verbod had dus eigenlijk kan dat niet opgelegd worden ??

Als ik na enige tijd niets verneem is het mijn recht dat ik zelf even

wil kijken of alles in orde is met mijn kinderen. Niemand kan mij daar van weer houden ?

Dat ik me verplaats tot de woonst van m'n ex of de school van mijn zoon?

Ik ben niet uit op ruzie of discussie met mijn ex ik wil gewoon mijn

zien, of toch minstens de tijd met hen doorbrengen die gegund is door de wet. Want ik begin het echt wel beu te worden dat ze me negeert op

alle vlakken blokkeren van gsm nr enz. Ook zit haar beste vriendin die geen goede invloed heeft op

haar continue bij haar al vanaf onze relatie is die bijna dagelijks bij ons geweest.

Ik dacht altijd och kom en ik wist dat ze lesbisch was maar ja.

Nu zie ik en merk ik haar slechte bedoelingen ten opzichte naar mij toe en de kinderen. Ik vraag mij

af wie zij zich waant om als tussenpersoon zich op te dringen voor contact of iets van info wat altijd maar heel miniem is tot zelfs niets en

kort en bondig. Na lange tijd de kinderen die zo klein zijn hun vader niet te zien en wel alle dagen (ze blijft er ook slapen) die vriendin

dan vraag ik me af of het wel moreel gezond is naar de kinderen toe. Automatisch gaan ze haar

toch na enige tijd bekijken als een vaderfiguur een vertrouwd gevoel als ouder ... Wat ik totaal verkeerd acht, moet je weten dat mijn ex mij

op 22 23 en 24 december zelf gevraagd had te komen en te blijven slapen wat een leuke 3dagen waren

ik moest dan even over huis en plots moest ik niet komen want de vriendin kwam nog na haar

kerstfeest en bleef slapen ... sinds die dag niets meer

Hafiz
Topic Starter

#6 , 26 jan 2015 13:56

ik heb geen enkel document ontvangen tot de dag vandaag

duma

#7 , 26 jan 2015 14:05

Er is dus geen vonnis via de familierechtbank?
Dan is er dus ook niets om klacht over neer te leggen.

Zo snel mogelijk een adovcaat raadplegen en een verblijfsregeling eisen voor de familierechtbank.
Elke ouder heeft evenveel recht op zijn kinderen en, belangrijker nog, een kind heeft recht op BEIDE ouiders.

Sowieso heeft u gezagsco-ouderschap, wat wil zeggen dat beide ouders SAMEN moeten beslissen over de belangrijke zaken in het leven van hun kind: onderwijs, opvoeding, religie, verblijf, hobby's, ... Als de ouders niet overeenkomen, is enkle de familirechter bevoegd om in hun plaats een beslissing te nemen.

Verder is er ook nog de verblijfsregeling: De wet voorziet tegenwoordig week/week als voorkeur. Enkel bij ernstige tegenindicaties (leeftijd kinderen, afstand tussen woonplaatsen) kan een andere regeling worden uitgesproken.
Ook een opbouwende regeling behoort tot de mogelijkheden, vooral in het geval waar de kinderen nog te klein zijn of de band met een van de ouders niet zo goed is of het contact geruime tijd beperkt was.

Hafiz
Topic Starter

#8 , 26 jan 2015 14:24

in september zijn we wel bij de jeugdrechtbank geweest en er was toegewezen elke zaterdag vanaf 9u tot 17u nu de eerst zaterdag na 5weken mijn kinderen niet gezien te hebben

had ze kinderen om 11u pas komen brengen en dat was afzetten en weg mijn dochter was toen nog maar amper 5m en mijn zoon 2j en 2maand ook hadden we een hond gekocht

bij mij is. Nu mijn dochter wil gepakt worden en had honger maar we zouden allemaal eten ik had de dag ervoor verse appelspijs gemaakt en aardappelen gekookt om zo gebakken

aardappelen met kippen worst te eten. Maar mijn gas was toen (budgetmeter) op dus moest ik me behelpen met 1 elektrisch vuur. Omdat ik mijn dochter niet even kon

neerzetten omdat ze huilde, mijn zoon die ook nog even moest wennen en dan die hond die er ook in het oog moest gehouden worden. Belde is haar op om te vragen of ze even

wilde helpen met het eten klaar te maken. Waarop ze me begon te verwijten van als je het niet aankunt kom ik ze terug halen ... Goed ik heb mijn plan getrokken om omstreeks

13.40u was het eten klaar en was ik de dochter een papfles aan het geven tijd er wijl omdat zo een kunt niet te lang uitstel mag krijgen van eten. Toen ik aan tafel wilde met mijn

kinderen werd er aan gebeld en bleek het de politie te zijn. Met de melding dat de mama gebeld had en ongerust was op zich ok de politie had ik binnen gelaten met de

opmerking nog van hen naar mij dat het lekker ruikte en ze zagen dat alles tip top in orde was en verloop. Sinds dien heb ik ze wel zaterdags niet meer gekregen er was toen wel

begeleiding bij haar iets van crisis thuis hulp. En stonden we in contact met een recht streeks persoon die in contact is met de jeugdrechter in contact. Hun bureau is gelegen op

de Frankrijklei nu is alles overgegeven aan het OCJ en alle betrokken partijen hebben geen twijfel aan mij iv de kinderen. Dus ja jeugdrechter had toegegeven dan gestopt door

haar en op aanraden van het OCJ is bezoekersruimte opgestart zonder enige medewerking van de moeder

Alvast bedankt voor u kostbare tijd aan de persoon 'duma'

duma

#9 , 26 jan 2015 14:49

Het klinkt niet goed als u naar uw ex moet bellen om u te helpen eten te maken. U heeft de kinderen al maar één dag per week; als het u dan niet lukt om alleen voor hen te zorgen en u uw ex belt, zal dit uiteraard geen goede invloed hebben op eventuele volgende rechtszaken. Als de kinderen bij u zijn, zorgt U dat u voor de kinderen kan zorgen. Dat u een budgetmeter hebt en een hond hebt, is zeer cru gezegd uw probleem. Zorg dus dat u de volgende keer beter voorbereid bent. (Misschien op voorhand iets koken dat je maar moet opwarmen? Of heeft u geen ouders of vrienden die eventueel een uurtje kunnen komen helpen).

Dan: Ik kan echt totaal niet uit aan wat de regeling nu is?
Is dat vonnis nog van kracht? Zonee, leg dan eens goed uit wat nu de regeling is.
Als het vonnis het laatste is, lees dan dit:

Staat er in het vonnis wie de kinderen moet brengen/halen?
Als u de kinderen moet gaan halen, moet u uiteraard ook wel zelf instaan voor het vervoer. Uw ex moet dan de kinderen niet tot bij u brengen.
Als uw de kinderen moet brengen, moet zij er dan ook om 9h zijn.

Sowieso, volgende zaterdag: Als zij de kinderen niet brengt tegen 9.15, dinet u klacht neer bij de politie. Indien u ze moet gaan halen, biedt u dan aan om 9h stipt aan de deur van uw ex. Geeft zij de kinderen niet mee, dien dan onmiddellijk klacht neer bij de politie. Zorg dat u een kopie van het vonnis op zak hebt, want zij zullen uiteraard het vonnis willen zien. Als u een kopie bij hebt, gaat dat allemaal véél vlotter.

Hafiz
Topic Starter

#10 , 26 jan 2015 15:12

Beste,

Advocaat geraadpleegd hij stelt ook vast om naar de familierechtbank te stappen. Eerst eens goed informeren nog naar het OCJ wat er nu van doelstelling en al dan niet

er iets in werking gebracht is. Dus tot zover kan ik u mededelen dat ik overga om mijn rechten tot mijn kinderen te krijgen ook omdat zij de kinderen het recht heeft op beide ouders.

Van harte bedankt voor uw nuttige informatie

op uw laatste reactie nog even dit

ik heb nooit een vonnis gekregen maar het is door de moeder gestopt en de hond is trouwens van haar maar wel op mijne naam.

ik kan wel zorgen maar na 5weken u kinderen binnen gegooid te krijgen en uw dochter kruipt zonder dat je van iets wist was even overweldigend na bijna 3u te laat af te zetten.

Politie heeft geconstateerd dat alles normaal verliep juist wat ik hen ook vertelde het was het afzetten en de boodschap die moeten eten en weg. Ik wilde eten maken dochter die kroop alle eigenlijk wilde ik even geweningstijd besteden aan ons de kinderen en mezelf maar door dat ze zo overtijd bij me waren en de manier van afzetten sloeg ik even niet in paniek maar wilde niet dat ze honger kregen wilde het allemaal te perfect ... Maar les uit geleerd idd voorbereiding en of een familielid inschakelen voor eventueel het eten mee te maken of uitstap te doen.

de regeling was nu dat wij contact bleven maken met elkaar wat blijkbaar niet mocht het was haar op gelegd van af/aan weg/terug relatie moest stoppen ze had gekozen voor weg te blijven tegen de jeugdbescherming wat ik niet wist. Ze was zelf van oordeel dat de kinderen de vader moesten blijven zien. Eigenlijk is het gewoon een spelletje geweest van haar en ik die naïef was alles klakkeloos overnam wat ze me zegde ... ik werd altijd in het nauw gedreven met de melding dat ik ze niet meer zien mocht en verbod had en mij is bang gemaakt dat ze de kinderen zouden plaatsen als die allemaal uitkwam dus ik zweeg en was tevreden met dagelijks contact tot minstens 1x per week echt fysiek contact, de rest was telefonisch en webcam met de zoon en de ex op een gezonde manier. Ik heb net het ocj gebeld ook maar de contactpersoon is niet aanwezig dus ga ik er morgen langs om een klare kijk te hebben op welke regeling er nu van kracht is. Ik heb me te lang laten oren aannaaien en nu stopt het en doe ik wat mijn plicht is als verantwoordelijke ouder naar mijn kinderen toe.

ik zal zeker het verloop hier regelmatig updaten en hopelijk spreekt uw wijsheid mij nog toe om mij juiste handelingen af/aan te raden

waarop mijn oprechte dank

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 27 jan 2015 00:11

Als u bij de jeugdrechter bent geweest zijn er zo wie zo maatregelen genomen. Op zo'n zitting heeft men de jeugdrechter en een griffier (schrijft alles op) en iemand van het parket vertegenwoordig de maatschappij en de belangen kinderen
Dus wat heeft de jeugdrechter beslist ?
Dat kan al co-ouderschap zijn geweest maar wat verblijfsrecht eerst een observatieperiode via Comité Bijzondere Jeugdzorg maar heet nu OCJ Ondersteuningcentrum jeugdzorg.

Als u wil geef ik een aantal sites op waarvan u de gepubliceerde die u eens kan lezen.
Uit het adres maak ik uit Antwerpen.

Dochter is 5 jaar gaat ze naar de kleuterschool...?

Laat maar iets weten.

Hafiz
Topic Starter

#12 , 27 jan 2015 03:55

Beste,

Franciscus inderdaad zijn we langs de jeugdrechter gegaan en heeft me eerst elke week gegeven maar dat stopte al na 1x zoals boven al uitgelegd. Ik weet totaal van niets ik ga wel langs het OCJ maar m'n ex werkt niet echt mee ze komt niet op gezamenlijke consultaties, bezoekersruimte daar reageert ze niet op

Als ik zelg het OCJ bel bellen ze me nooit terug morgen ga ik er eens langs voor te weten hoe en wat juist.

Ik zal woensdag langs de griffie gaan ook voor dossierinzage als dat nog kan na enkele maanden ...

het zou vriendelijk zijn van u als u met wat sites kan sturen dan neem ik ze morgenavond eens door

U ook alvast van Harte Bedankt voor de moeite en tijd die u aan mij schenkt

Met Vriendelijke Groeten

X

[JPV: naam aangepast]

WP002

#13 , 28 jan 2015 08:16

Ik zou uw laatste post even aanpassen want ik denk niet dat het verstandig is dat u uw naam te grabbel gooit voor al wie kan meelezen.

Hafiz
Topic Starter

#14 , 04 feb 2015 15:41

Ik zou uw laatste post even aanpassen want ik denk niet dat het verstandig is dat u uw naam te grabbel gooit voor al wie kan meelezen.
dank u ik had het niet door en zal in de toekomst er op letten. Het is zeer zeker niet verstandig

Vriendelijke Groeten

Hafiz
Topic Starter

#15 , 06 feb 2015 05:06

onder tussen griffie geweest geen verbod

heb school gemaild of ze me via mail alle activiteiten willen melden en oudercontacten enz

heb ex aangetekende brief toegezonden met de vraag wanneer ik de kinderen kan zien om de familiale band te versterken en niet te laten afzwakken en eventueel gezamelijk activiteit kunnen doen spêeltuin, wandelen, zwemmen iets gaan eten in belang van de kinderen

heb ocj gemaild CO3 ook met de vraag of ze al dan niet is meer weten krijg nergens bevestiging buiten de directeur die me vroeg of het voor een inschrijving is ...

Terug naar “Privacy-bescherming”