politieagent gluurt door rolluik

pitbullspikey
Topic Starter

politieagent gluurt door rolluik

#1 , 21 jun 2015 01:06

Mijn vriendelijke buren hadden voor de zoveelste x de politie gebeld omwille van geluidsoverlast van bij ons omstreeks 22u50
wij luisteren graag naar muziek en onze radio staat echt niet TE luid maar goed
toevallig kwam er een vriend juist toe aan mijn woning en was hij getuige van hoe een politieagent door onze rolluik via die kleine gaatjes naar binnen stond te kijken
Omdat wij dat nogal vreemd vonden zelfs door politieagent zijn we naar het politiekantoor gestapt om dit even te vragen
Daar kregen wij een onbeleefd antwoord van komen jullie daarvoor naar hier? en daarbij die agent moet toch kunnen vaststellen dat er geluidsoverlast is
ik dacht nogthans dat geluidsoverlast moest vastgesteld worden met de "oren" en niet met de "ogen" ook hebben de agenten niet komen aanbellen om te melden dat er een klacht was
Kan dit zomaar dat een agent staat te gluren door mijn rolluik ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight

#2 , 21 jun 2015 11:37

Is gewoon om te kijken of er iemand aanwezig is/wakker is. Kijken dat het bv geen feestje van jongeren is. Ik zie niet direct wat het probleem is. Een duidelijk gesprek met de buren (misschien best met de wijkinspecteur erbij) is misschien een idee. Misschien geen muziek spelen na x uur?

eylis

#3 , 21 jun 2015 12:53

pitbullspikey (what's in a name...) heel terecht wat bloodnight aangeeft. En bovendien. Wat de politieagent op het kantoor vertelt is misschien wel een kritisch, maar zeker geen onbeleefd antwoord. Geluid is één ding, maar de agent (en vaststellen) moet ook kunnen zien vanwaar de geluidsbron komt...Daar had je zelf wel kunnen opkomen, toch?Dus de bemerking dat je je speciaal verplaatst om te vragen waarom een agent door de rolluiken naar binnen kijkt is wel een beetje terecht.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jun 2015 15:26

Waarom moeten ze aanbellen als de vaststelling nog moet gebeuren?
Dus eerst vaststelling - verzamelen van alle elementen en dan aanbellen lijkt me logisch.

jef007

#5 , 21 jun 2015 15:31

huiszoekingsbevel?
mag men zonder huiszoekingbevel door het raam gluren ? als men al geen 200 kg drugs mag vatten zonder huiszoekingsbevel?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jun 2015 15:37

Alle gekheid op een stokje : Vermoedelijk zal politie vanaf 2016 zelfs eerst contact moeten opgenomen worden met permanentie van advocaten zodat er direct een advocaat ter plaatse kan komen om de mogelijke verdachten bij te staan en direct alle mogelijke vermeende procedurefouten te registreren.

En misschien kan dat daarna ook uitgebreid worden ten voordele van de toekomstige slachtoffers kwestie van gelijke kansen te hebben.

Terug naar “Privacy-bescherming”