Foute rijksregisternummers gemailed naar groep

thisischrys
Topic Starter

Foute rijksregisternummers gemailed naar groep

#1 , 13 jul 2015 23:16

Ik ben vrijwilliger voor een festival dit jaar. Bij inschrijving hiervoor vroegen ze mijn rijksregisternummer. Zal wel mogen denk ik dan. (is dat zo?)
Nu blijkt vandaag dat er meerdere mensen een fout nummer doorgegeven hadden, waaronder ik. Ik kreeg hierover een mail met daarin mijn rijksregisternummer met inderdaad 1 cijfer fout. Het is echter een mail naar een zeer grote groep mensen.

Ik dacht te weten dat dit normaal echt niet mag, maar gaat dat ook op als er een typfout inzit?

Mvg,

Chris

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 14 jul 2015 02:13

Het zou kunnen dat dit festival of de gemeente waar dit doorgaat U een attest geeft dat U gewerkt hebt als vrijwilliger.
Indien de fiscus er naar zou vragen.
Als werkloze heb je best dergelijk attest na het festival indien de VDAB of RVA er naar zou vragen.

Het kan ook voor de verzekering zijn die het festival afsluit voor zijn medewerkers.

thisischrys
Topic Starter

#3 , 14 jul 2015 02:43

Dat het festival dat nodig heeft daar kan ik nog inkomen.
Dat er gemaild word naar een grote groep mensen (waarvan ik er een paar ken en de rest allemaal niet) wat mijn rijksregisternummer is (er stonden er ook in van mensen die wel kloppen) en dat ik werkloos ben, dat vind ik minder.

Reclame

Vandebos

#4 , 14 jul 2015 12:11

Normaliter zou dat een individuele mail dienen te zijn... het management misschien eens met een vriendelijke mial op wijzen zodat een dergelijke fout in de toekomst vermeden wordt.

Terug naar “Privacy-bescherming”