Beste
Ik heb een website waarmee ik studenten voor het toelatingsexamen arts en tandarts wil helpen.
Ik spendeer jaarlijks >100h en behoorlijk wat centen, om studenten te helpen. Ik doe dat gratis en voor niets, puur uit principe, vrijwillig, kosteloos.
Elk registratieverzoek moet worden goedgekeurd, dit om spam te vermijden. Aangezien ik dat uit vrije wil doe (en dat staat te lezen op de website) kan dat soms enkele dagen duren - ik zit immers geen 24h per dag achter mijn pc. Dat staat ook op de website. Meestal duurt het geen 'enkele dagen', maar enkele uren.
Vandaag krijg ik een email van iemand, die mij aanvalt omdat ik onvriendelijk en pretentieus ben en dat alles niet snel genoeg gaat. Na amper 5h was haar account nog steeds niet goedgekeurd.
Omdat ik blijkbaar slachtoffer ben van mijn hulpvaardigheid van anderen (ik moet blijkbaar 24h /dag beschikbaar zijn om elk account goed te keuren), kap ik er dit jaar mee.
Op de voorpagina van mijn website heb ik het voorval ook uit de doeken gedaan - neutraal - zodat nieuwe registraties weten waarom hun account niet meer wordt goedgekeurd. Ik vermeld daar de naam van de persoon (geen emailadres).
Iemand meldt mij dat dit laster en eerroof en schending van privacy is.
Klopt dit ? Mag die persoon mij zomaar beledigen en aanvallen in privémail, maar als ik dan het voorval op een neutrale manier toelicht (zonder die persoon af te schilderen als wat dan ook) is dit dan laster en eerroof en schending van privacy ?
Vriendelijke groeten
Diederik D'Hert