Domicilie adres laten verwijderen uit staatsblad, kan dat?

skabalie
Topic Starter

Domicilie adres laten verwijderen uit staatsblad, kan dat?

#1 , 21 okt 2015 22:23

Hi,
ik kreeg de vraag, of de melding van het domicilie adres op staatsblad.be geen inbreuk is op de privacy.
Dat je er op staat, ja, maar voor vijanden, uiterst gemakkelijk, om zijn adres te vinden, en hen te belagen.
Zou men op één of andere manier kunnen vragen, om het domicilie adres kan laten verwijderen uit het staatsblad.be?
t'is niet omdat je daar op staat, je meteen aan de schandpaal moet hangen, en je geen kansen meer mag krijgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 okt 2015 22:29

Waarom staat uw adres in het staatsblad...
Vermoedelijk wegens enige vorm van vennootschap?
Staatsblad is nl die plaats waar men de info moet halen om vb de verantwoordelijken van een firma te vinden.

Mag op een brief dan ook niet uw adres staan?

skabalie
Topic Starter

#3 , 22 okt 2015 00:21

Nee,
hij is (de oude naam) in verlopige bewindvoering. Dat verkopers, deze kunnen opzoeken, en dus zijn adres weten ok. Maar door ene fout, vindt hij dit niet leuk, dat hij met zijn domicilie adres aan de schandpaal staat.
Deze is als zijn naam bekend is, en hij verteld in welk woongebied hij woont niet meer welkom.
Hij vreest ook dat het misschien mogelijk is, dat (virtuele) vijanden, zo gemakkelijker zijn woonst vindt, en hen kan belagen. En omdat ze weten, dat hij dit statuut heeft, weten ze ook, dat hij zelf niet de machtiging heeft stappen te zetten via politie gerecht en dergelijke. Wat hij vindt, dat hij dus meer gevaar loopt.
Pas op, hij heeft nooit personen in kwestie bedrogen, of geld afgetroggeld. Het ging eerder met bedrijven, nadat hij plotseling niet meer kon genieten van en ziekte-uitkering, en terugviel op een ocmw uitkering, die 400 en meer lager lag, en kon helaas de facturen en lage openstaande schulden niet meer betalen.
Ik vraag me eigenlijk af, waarom een staatsblad door gewone burgers toegankelijk is.
Of dat ze doen, zoals ik op bepaalde forums (zoals hier bvb) er meer info gevraagd moet worden, je moet legitimeren en toegang kan hebben. ze konden zijn domicilie adres en andere gevoelige info gewoonweg vervangen hebben door sterretjes, zodat enkel gemachtigden deze zag.
Zelfs de grootste en zwaarste criminelen, kunnen dit allemaal raadplegen.
Ik vraag mij af, of hij rechtstreeks zijn vraag zou richten naar de privacy commissie; wat hun antwoord zou zijn?

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 okt 2015 00:37

Het is juist opdat iedereen zou weten wie onvermogend is geworden dat ze het publiceren!
Onder andere om de schuldeisers op de hoogte te stellen. Bijvoorbeeld in geval van falingen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Privacy-bescherming”